۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84632545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ طرح مختلف در دهه فجر امسال در بوکان به بهره‌برداری می‌رسد

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۲۶ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

باباخان اسکندری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است که شامل ۹ طرح عمران شهری ۱۰ طرح عمران روستایی و هفت طرح در بخش صنعتی، خدماتی و کشاورزی است.

وی اضافه کرد: به همین مناسبت ۲ طرح نیز شامل احداث اقامتگاه بوم گردی و گازرسانی به روستاهای محور "جوانمرد" و "تیکان تپه" با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال نیز کلنگ زنی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بوکان در خصوص طرح های بخش عمران شهری اضافه کرد: در بخش عمران شهری ٩ پروژه در شهرهای بوکان و سیمینه افتتاح خواهد شد که مهمترین آنها شامل بهره برداری از پارک دکتر شیخی در منطقه کم برخوردار امیراباد، جدول گذاری ،پیاده روسازی، آسفالت و بتن معابر و کوچه ها ، اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب، برق، گاز، پروژه های مخابراتی، تجهیز شبکه های برق رسانی می شود.

اسکندری، در خصوص بخش عمران روستایی نیز ادامه داد: ١٠ پروژه شامل افتتاح طرح های هادی در روستاهای تبت، کوسه و سرد کوهستان، اجرای آسفالت راه های روستایی چهار دیوار، قلعه تپه، سرده کوهستان در مجموع به طول ١۴ کیلومتر، توسعه شبکه های مخابراتی و اینترنت ١۵ روستا ، تامین آب شرب روستاهای گل بهی ،گل مرزنگ و احداث مسکن مددجویی با مشارکت سپاه و کمیته امداد و خیران است.

وی در خصوص طرح های بخش صنعتی خدماتی و کشاورزی بیان کرد: در این بخش نیز هفت پروژه با اشتغالزایی ۶۵٠ نفر شامل تولید پروفیل، فولاد، کارخانه فرآوری سنگ آهن ، کارخانه پالت سازی، گلخانه سیفی جات و توسعه گلخانه است.

اسکندری گفت: در جهت حمایت و ایجاد طرح های کوچک مقیاس از جمله تولیدی پوشاک ،کارگاه های خانگی مختلف توسط کمیته امداد با تسهیلات و سرمایه گذاری، حدود ۴٠٠ طرح اشتغالزایی و کارآفرینی با تسهیلات ١۵٠ میلیارد ریال واشتغالزایی مستقیم ۵٢٠ نفر به بهره برداری خواهند رسید.

از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن ماه به نام دهه فجر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha