شمار بیماران سرپایی کرونایی در سبزوار ۲۰۰ درصد افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شمار پذیرش بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در مراکز اورژانس بیمارستانهای این دانشگاه در غرب خراسان رضوی ۲۰۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده که این موضوع بیانگر ورود این شهرستان به ششمین اوجگیری کروناست.

دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان سبزوار به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین میزان بیماران بستری کرونایی در مرکز آموزشی - درمانی واسعی در سبزوار ۷۰ درصد نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده اند که در صورت تداوم عادی انگاری، کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه این آمار بیشتر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۴۲ درصد رسیده است.

مسلم افزود: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد از این رو تزریق نوبت سوم این واکسن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: تمام افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد می توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که تعداد آنها در حال افزایش است مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده ار ماسک و واکسیناسیون افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می برد.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

هم اکنون از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱  شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ، ۴۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ تن رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۹۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۲۰۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۷۹ نفر رسید.

تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۳۸۱ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۹ دُز دوم و ۱۶ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۸۲ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۱ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۲۵۲ دُز رسید.

در حال حاضر هفت شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۷۳ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۷۶۶ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۶۷۷ هزار و ۲۶۰ نفر را گرفته است. ۲۹۴ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۶۵۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۷۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۰۶ هزار و ۸۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha