ترکیدگی دیگ بخار علت انفجار دیشب یک کارخانه در مشهد اعلام شد

مشهد- ایرنا- قاضی قتل عمد دادسرای مشهد علت انفجار مرگبار دیشب در یک کارخانه مواد غذایی واقع در حومه این کلانشهر را ترکیدگی دیگ بخاری اعلام کرد که تازه نصب شده بود و در روند مراحل آزمایشی برای تحویل قرار داشت.

قاضی صفری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دیشب تکنسینهای اعزامی از تهران برای نصب این دیگ بخار صنعتی در حال آزمایش کارکرد آن بودند که تا "فشار بار چهار" را تحمل کرد اما هنگامی که فشار به شش بار رسید انفجار رخ داد. 
وی افزود: شدت این انفجار به حدی بود که بدن قربانیان حادثه را متلاشی کرده لذا در ابتدای عملیات تجسس امکان تشخیص شمار جانباختگان ممکن نبود. 

قاضی قتل عمد دادسرای مشهد که بر اساس قانون موظف به بررسی همه حوادث منجر به مرگ است ادامه داد: تداوم عملیات تجسس و بررسی صحنه حادثه با یافتن قطعات بدن قربانیان این انفجار و اقدامات تخصصی پزشک قانونی شمار جانباختگان آن را بطور قطعی چهار نفر اعلام کرد. 
وی گفت: گرچه بررسی شواهد تاکنون دلالت بر غیرعمدی بودن این حادثه دارد اما تحقیقات برای تشخیص همه ابعاد منجر به این انفجار همچنان ادامه دارد. 
قاضی صفری افزود: انفجار دیگ بخار صنعتی در این کارخانه یک مجروح نیز بر جای گذاشته که هم‌اینک با حال وخیم در بیمارستان تحت درمان است. 
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ترکیدگی دیگ بخار به عنوان تنها علت وقوع انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه تولید مواد غذایی مستقر در شهرک صنعتی کلات تشخیص داده شده است. 
آتشپاد دوم مهدی رضایی افزود: دیشب یک دیگ بخار جدید در محل این کارخانه در حال آزمایش بود که بطورناگهانی ترکید. 
وی ادامه داد: این حادثه خسارتهای سنگینی در محل برجای گذاشته بطوری که تمامی یک سوله بزرگ سه هزار مترمربعی ویران و همه بخشهای آن آوار شده است. 
حادثه انفجار در کارخانه تولید محصولات غذایی مستقر در شهرک صنعتی کلات واقع در حومه شرقی شهر مشهد حوالی ساعت ۲۰ دیشب رخ داد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha