۱۷۴ مددجویان بهزیستی مازندران دهه فجر صاحب خانه می‌شوند

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران از واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در دهه فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت که برای ساخت این واحدهای مسکونی علاوه بر انشعاب رایگان آب، برق، گاز و صدور پروانه ساختمانی ، به هر خانواده دارای یک معلول ۶۰۰ میلیون ریال و دارای دو فرزند معلول و بیشتر از آن یک میلیارد و۴۵۰ میلیون ریال و در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب کمک بلاعوض به این خانواده ها پرداخت شده است.

وی احداث مسکن و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان را از جمله رویکردهای اصلی بهزیستی برشمرد و گفت که در همین راستا تا پایان امسال ۷۶۰ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران واگذار می‌شود که این میزان بیش از دو برابر سهمیه ابلاغی و در نظر گرفته شده است.

گوهردهی همچنین از بهره‌برداری ۵۰ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان بهزیستی مازندران همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و افزود : بهزیستی برای راه‌اندازی این طرح‌ها ۵۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات به مددجویان واجد شرایط پرداخت کرده است.

وی عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برپایی رژه خودرویی را هم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده بهزیستی مازندران برای دهه فجر امسال معرفی کرد.

استقبال مازندرانی ها از طرح فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد ، خدمات ارائه شده این مجموعه در سال جاری را تشریح کرد که یکی از آنها اعلام استقبال خوب مازندرانی ها از طرح فرزندخواندگی بوده است.

 وی رتبه مازندران در این زمینه را پنجم در کشور توصیف کرد و توضیح داد : هم اکنون ۲۰۳ کودک در مراکز ویژه و شیرخوارگاه‌ها مازندران نگهداری می‌شوند که از این تعداد تنها یکصد کودک شرایط واگذاری به خانواده ها را دارند در حالی که یکهزار و ۲۰۰ نفر در استان متقاضی در اختیار گرفتن سرپرستی کودک از بهزیستی هستند .

گوهردهی درخواست ۶۰ درصد از متقاضیان مازندرانی برای اخذ سرپرستی دختر را از نکات قابل توجه دانست و گفت که طبق قانون اولویت واگذاری سرپرستی کودکان زیر پوشش بهزیستی به زوج های فاقد فرزند، زنان مجرد دارای صلاحیت و خانواده‌های دارای فرزندی است که صلاحیتشان تایید شود.

وی توضیح داد : متقاضیان واجد شرایط اول باید به صورت الکترونیکی در سامانه فرزند خواندگی ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعدی سوابق و شرایط آنان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید با اجازه مرجع قضایی،  سرپرستی کودک به آنان واگذار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به یکهزار  و۸۰۰ نفر از معلولان ، پرداخت مستمری ماهانه به حدود ۶ هزار نفر از جامعه توانخواهان ، پرداخت کمک هزینه نگهداری به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و کمک هزینه تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی به سه هزار و ۳۰۰ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار را بخشی از خدمات این نهاد حمایتی در استان معرفی کرد.

  بهزیستی مازندران حدود ۱۷۰ هزار خانوار را زیرپوشش دارد و ماهانه ۳۲۵ میلیارد ریال در قالب کمک هزینه مستمری به بیش از ۵۶ هزار خانوار پرداخت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha