امام جمعه بوشهر: بخشی از وجوه زکات در بخش تولید شغل و ثروت هزینه شود

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طرحی کارشناسی و دقیق تدوین شود تا بخشی از وجوه زکات در این استان باید در بخش تولید شغل و ثروت به مصرف برسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در شورای زکات استان بوشهر افزود: در همین راستا یک کار اصولی و دقیق و کارشناسی شده به طور مثال در بخش کشاورزی در مناطقی که زکات پرداخت می‌شود اجرا شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح منجر به ایجاد شغل و ارزش افزوده و تولید ثروت در منطقه می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پرداخت زکات مایه عزت، افتخار و نشان از دینداری مردم این استان است گفت: بودجه وصولی زکات باید بر اساس اولویت‌ها با رویکرد رفع مشکل مصرف شود.

وی برضرورت تالیف کتاب و فیلم با هدف تبیین احکام زکات و افزایش آگاهی برخی مودیان از آثار و برکات این فریضه الهی تاکید کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه این استان از پیشتازان در عرصه پرادخت زکات است گفت: مبلغ زکات جمع آوری شده برای سال آینده ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: وصول زکات در این استان از ۲۵۰ میلیون تومان در سال آغاز و امروز این رقم تاکنون به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است این درحالی است که مصوب زکات امسال در استان بوشهر ۲۳ میلیارد تومان تعیین شده بود.

محمد رضا میری افزود: استان بوشهر در سال گذشته با ۱۴۱ درصد تحقق برنامه جایگاه سوم کشوری را در حوزه جذب زکات کسب کرده است.

وی اظهار کرد: زکات جذب شده در سرفصل‌های مشخص شده از جمله کمک به بیماران مبتلا به کرونا، تامین لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، کولر، بخاری، منبع آب، تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به تامین مسکن نیازمندان از جمله لوله کشی گاز، سرویس بهداشتی و حمام، کمک به معیشت نیازمندان، بیماران صعب العلاج، کمک به پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha