۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84633153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد تبیین مهمترین گام برای مقابله با هجمه دشمنان است

سنندج- ایرنا- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: رسالت قشر روحانی و اصحاب رسانه در زمینه «جهاد تبیین» وظیفه‌ای سنگین است که با رفع ابهام و روشنگری می‌توانند مقابل ابهام آفرینی و دسیسه‌های دشمن بایستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید عسکری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اهمیت این رسالت از آن جهت که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، سنگین تر است.

وی با اشاره به آیات و احادیثی درباره جهاد، ادامه داد: جهاد صرفا منحصر به جسم و مال نبوده است و ۲ بخش جهاد زبان ( همان جهاد تبیین) و جهاد قلبی را هم در بر دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به برنامه های کارگروه تقریب مذاهب از زیرمجموعه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر در کردستان، اضافه کرد: تلاش این کمیته این است که برنامه‌های این کارگروه مردمی بوده حضور مردم در برنامه‌ها پررنگ باشد.

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این کارگروه، دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان با اقشار مختلف مردم در شهرستانهای استان است، افزود: حضور مسوولین در مساجد و نماز جمعه و محافل و مجالسی که در مساجد باشد، باید پررنگ شود چرا که این حضور بخشی از مراجعات مردمی به ادارات را کمتر کرده و از سویی موجب حل مشکلات آنها خواهد شد.

محافل انس با قرآن کریم، نشستهای مشترک علمای شیعه و سنی، اجرای دوره تربیت مبلغ تقریبی، کارگاه های نقد جریانهای افراطی، گفتمانهای دینی در مدارس و دانشگاه‌ها، تشکیل کارگاه‌های سبک زندگی با محوریت زن و سیره فاطمی، کارگاه سواد رسانه، مسابقات فرهنگی و قرآنی با محوریت بیانیه گام دوم ، گردهمایی ائمه جمعه و روحانیون اهل سنت، نشست نخبگان در زمینه بیانیه گام دوم ،مسابقه کتابخوانی «جهاد تبیین» در فضای مجازی، جشن انقلاب، تجلیل از روحانیون ایثارگر و خانواده معزز شهدای روحانی، مسابقه پیامکی با مشارکت صداوسیمای مرکز کردستان از جمله برنامه هایی بود که به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گرامیداشت دهه فجر توسط کمیته تقریب مذاهب در استان اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مصوبات ستاد مقابله با کرونا با جدیت مدنظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام عسکری یادآور شد: برگزاری همایش شوراهای افتای استان با حضور ۴۵ عضو شورای افتای استان که رسالت اصلی آنها دفاع از مرزهای مکتب امام شافعی است، از جمله برنامه‌های مهمی است که در این روزها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  دشمن سعی دارد بدعت و خرافات را در دین و مذاهب اسلامی وارد کند، تاکید کرد: این مساله اگرچه سابقه طولانی دارد ولی همواره راهبرد اصلی دشمن برای ایجاد تفرقه است.

در این نشست از «کلثوم مومنی» خبرنگار خبرگزاری ایرنا سنندج نیز به عنوان خبرنگار فعال در پوشش اخبار مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تجلیل شد.

جهاد تبیین مهمترین گام برای مقابله با هجمه دشمنان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha