۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84633192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار قطعه مرغ بومی خراسان شمالی رایگان واکسینه می شوند

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی واکسیناسیون رایگان طیور بومی انجام و پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار قطعه مرغ در روستاها زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

سیدفرزین حسینی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل رایگان واکسینه می شود.

وی افزود: واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل و ایمن سازی طیور به شیوه آشامیدنی انجام می شوند.

خدمات رایگان برای دامداران در دهه فجر 

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی هم گفت: ارائه خدمات رایگان در بخش آزمایشگاه و درمان دامپزشکی، برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره برداران بخش دام و اعزام اکیپ های کارشناسی به روستاها از برنامه های ویژه دهه فجر در این اداره کل است. 

حسن قاسمی فرد اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر امسال اکیپ های دامپزشکی به روستاهای استان مراجعه و خدمات درمانی و مشاوره به روستاییان داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: این خدمات به صورت رایگان به دامداران استان داده می شود و گروه های دامپزشکی با حضور در ۲ روستا در هر شهرستان به دامداران خدمات آموزشی و درمانی ارائه می کنند.

وی افزود:  دامپزشکی استان خدمات واکسیناسیون دام ها را در طول سال انجام می دهد و اکنون واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری تب برفکی در حال انجام است و پیش بینی می شود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام زیر پوش این طرح قرار گیرد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان انجام می شود و اکنون ۴۵ گروه بخش دولتی و بخش خصوصی در این زمینه فعال است.  

خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی در این استان نگهداری و پرورش داده می شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha