۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84633224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ زندانی خراسان شمالی از زندان آزاد می‌شوند

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 84633224
۲۲ زندانی خراسان شمالی از زندان آزاد می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: ۲۲ زندانی جرایم غیر عمد به مناسب دهه مبارک فجر از زندان‌های این استان آزاد می‌شوند.

عبدالرحیم گرجی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محسن چاووشی خواننده پاپ برای آزادی این زندانیان ۱۰۰ میلیون تومان کمک خواهد کرد و مابقی بدهی توسط کمک خیران و مشارکت ستاد دیه انجام پرداخت می شود.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: ۱۹۸ تن از زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری از زندان‌های این استان آزاد شدند که از این تعداد ۹ نفر زن و مابقی مرد بودند.

وی افزود: هم اینک ۸۴ زندانی جرایم غیرعمد مرد با میزان بدهی بیش از سه میلیارد تومان در زندان های این استان محبوس هستند که در انتظار کمک هم نوعان و خیران هستند.

گرجی گفت: از مردم و خیران می خواهیم که برای کمک به آزادی زندانی جرایم غیرعمد با این ستاد مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان از محل کمک های خیران، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندان ها است گفت: حضور سرپرست خانواده و به خصوص مادران در خانه باعث کاهش آسیب های اجتماعی و مشکلات در جامعه خواهد شد.

براساس آمارها، شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است که براین اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

میانگین جمعیت زندانی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۳ نفر زندانی است.

هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند، این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که تعداد زندانیان در کانون معمولا بین سه تا هفت نفر است که زیر ۱۸ سال سن دارند.

 ۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن هستند که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

شماره کارت مجازی ستاد دیه جهت کمک خیران و نیکوکاران ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۰۸۲۵۲ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha