مردم زنجان در بسیاری از حرکت‌های انقلابی اولین بودند

زنجان- ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، با اشاره به حماسه های مردم زنجان از دوران انقلاب تاکنون گفت: مردم زنجان در بسیاری از حرکت‌های مختلف انقلابی، در کشور اولین بودند.

 سردارجهانبخش کرمی روز دوشنبه در نشست خبری با اشاره به حضور پرشور مردم استان زنجان در عرصه های مختلف انقلاب و دوران پس از آن، افزود: کسی فراموش نمی کند که اولین راهپیمایی بانوان در سطح کشور، به نام بانوان انقلابی زنجان ثبت شده است.

وی حضور تمام قد رزمندگان و مردم زنجان در دوران هشت سال دفاع مقدس را هم از افتخارات این استان عنوان کرد و گفت: رزمندگان زنجان در عملیات‌های مختلف، در صحنه بودند و گاهی از یک گردان، حتی یک نفر هم بر نمی گشت و همه شهید و یا زخمی می شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)  زنجان با بیان اینکه، بعد از دفاع مقدس هم مردم زنجان، در همه صحنه‌ها حاضر و گوش به فرمان ولایت فقیه بودند، اظهار داشت: مردم ولایتمدار زنجان، در همه عرصه ها و صحنه ها پیشقدم بودند و حتی در خنثی کردن فتنه ها هم، قبل از سایر نقاط کشور به حمایت از رهبری در صحنه حاضر و در برگزاری راهپیمایی پیشگام شدند.

سردار کرمی در ادامه با اشاره به قیام حضرت امام (ره) تاکید کرد: امام راحل (ره) برای رضای خدا قیام کرد و از هیچ کس غیر از خدا هم نمی ترسید.

وی با بیان اینکه، قاطعیت امام و مدیریت انقلابی ایشان به قدری شدید بود که دشمنان نتوانستند هیچ کاری در مقابل ایشان انجام دهند، تصریح کرد: امروز هم دنیا به عظمت جایگاه ولی فقیه و مردم ایران پی برده است چون همین مردم بودند که در هشت سال دفاع مقدس، با جان و دل در مقابل کفر ایستادگی کردند.

سردار کرمی، سپاه پاسداران و بسیج را یکی از دستاوردهای مبارزات و مجاهدات ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز خیر و برکت این شجره طیبه را در نجات ملت‌های مسلمان از زیر ظلم و ستم منطقه و ارائه خدمات مختلف می بینیم.

بیش از  ۲ هزارو ۵۰۰ برنامه در دهه فجر امسال از طرف سپاه اجرا می شود

وی در ادامه به برنامه های سپاه استان در دهه فجر هم اشاره کرد و افزود: بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ برنامه در دهه فجر امسال از سوی سپاه در سراسر استان اجرا می شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، برگزاری یادواره شهید تهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی با حضور و سخنرانی دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در روز ۱۴ بهمن، با حضور خانواده این شهید و مسئولان کشوری و استانی، در حسینیه اعظم زنجان را از جمله مهمترین این برنامه ها برشمرد.

سردار کرمی، همچنین افتتاح طرح آبرسانی به ۳۷ روستا به همت بسیج سازندگی و آبفا با هزینه چهار میلیارد تومان، در اواخر دهه فجر با حضور مسئولان سازمان بسیج و سپاه، افتتاح ۵۰۰ کارگاه مشاغل خرد و خانگی با بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ۵۷ طرح آبرسانی به ۵۷ روستا با همت بسیج سازندگی و آب و فاضلاب با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان رااز جمله طرح‌های سپاه در دهه فجر عنوان کرد.

وی گفت: برنامه های مختلفی هم در کانون‌های ۱۸ گانه از جمله تحکیم خانواده، سبک زندگی اسلامی و کارگاه های  مختلفی هم در نقاط مختلف شهر و روستا داریم.

 ایجاد بیمارستان سپاه در زنجان ابلاغ شده است

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان از ابلاغ ایجاد بیمارستان سپاه در زنجان خبر داد و گفت: پیگیر احداث این بیمارستان هستیم تا یک ظرفیت خوب در استان ایجاد شود و علاوه بر آن، چند درمانگاه و یک مرکز ناباروری هم داریم.

سردار کرمی، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر عمل به درخواست و توصیه استاندار زنجان، در راستای شیرین کردن کام مردم در این دهه، به واسطه  انجام  و گره‌گشایی از برخی مشکلات در امور خدمات رسانی عمومی در دهه فجر هم اظهار داشت: علاوه بر برنامه های عمومی، آزادی بیش از ۶۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان از آغاز امسال تاکنون و اشتغال و کارگاه هایی که ایجاد می‌شود، همه در راستای رفع مشکلات مردم است.

 سردار کرمی در ادامه با بیان اینکه ایران، امروز کشوری بسیار قوی در منطقه است، تصریح کرد: این کشورها بدون حضور ایران، نمی توانند تصمیماتی در منطقه بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، با اشاره به فرمایش رهبری، هم گفت: رهبری فرموده اند که اگر روحیه دفاع مقدس و جهادی، در صحنه اقتصاد هم حاکم بود، قطعا مشکلات اقتصادی  امروز حل می شد. 

سپاه در انتخابات هیچ دخالتی ندارد

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، با اظهار امیدواری به حل مشکلات اقتصادی در راستای عمل به تاکیدات رهبری، اظهار داشت: تاکید رهبری بر این است که این نارضایتی ها در حوزه معیشتی باید حل شود و اگر از مردم و جوانان کمک بگیرند، می توانند آن را حل کنند.

سردار کرمی همچنین در خصوص توصیه های رهبری مبنی بر عدم دخالت سپاه در امور اقتصادی و انتصابات هم به صراحت اعلام کرد: بحث خدمت و دخالت جدای از هم هستند و سپاه در انتصابات هیچ دخالتی ندارد و کسی را هم از سپاه، به جایی برای انتصاب در مدیریت ها، معرفی نکرده است.

 وی گفت: ما خادم مردم هستیم و به همین دلیل هم به مردم و هم به دولت، از هر گرایشی که باشد، خالصانه و صادقانه از گذشته تا کنون کمک کرده ایم و پس از این هم چنین خواهد بود.

امکانات و ماشین آلات سپاه متعلق به مردم است

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، با اشاره به کمک سپاه در برف روبی اخیر هم افزود: با همه امکانات و دستگاههای موجود( ۳۵ دستگاه) در امر بازگشایی و برف روبی در خدمت مردم بودیم چرا که این ماشین‌آلات متعلق به مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha