۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84633693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ مدرسه شهرستان گناباد به دلیل شیوع کرونا تعطیل شدند

گناباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۲۰۰ مدرسه این شهرستان به دلیل شیوع کرونا از ۱۲ بهمن به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند و فعالیتهای آموزشی آنها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

حسین احمدی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا و قرار گرفتن گناباد در وضعیت زرد کرونایی به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان مدارس ابتدایی و متوسطه گناباد به استثنای ۴۰ مدرسه روستایی چند پایه (با تراکم جمعیتی کمتر از ۱۵ نفر) از فردا (سه‌شنبه) به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند و آموزشهای آنها از طریق فضای مجازی و سامانه شاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت مدارس چندپایه روستایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری ادامه دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال گفت: تامین سلامتی دانش آموزان از اهمیت بسیار برخوردار است و توجه والدین نسبت به تزریق واکسن این کودکان ضروری است.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان گناباد طی یک هفته گذشته روند افزایشی یافته بطوری که به تازگی این شهرستان در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

از مجموع ۱۲۸ تست پی.سی.آر در شهرستان گناباد طی یک روز گذشته نتیجه ۸۷ مورد مثبت اعلام شده است.

از ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد مشغول تحصیل هستند ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کنند. 

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس اعلام نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، شهرستان تربت‌حیدریه در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان دیگر در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha