۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84633999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: شناسنامه انقلاب دین و معنویت است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شناسنامه انقلاب دین و معنویت است، گفت: انقلابی واقعی کسی است که خواندن نماز اول وقت را بر هر کار دیگری اولویت دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز سه شنبه در دیدار با مسوولان شهرستان شاهرود به مناسبت گرامیداشت آغاز دهه فجر، افزود: مدیران و مسوولان باید با حضور خود در صف اول نماز جماعت اداره ها و دستگاه های اجرایی از انقلاب پاسداری کنند و در برپایی نماز اول وقت با حضور حداکثری کارمندان حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیینی اشاره کرد و ابراز داشت: بخشی از جهاد تبیینی با زبان و کلام است اما بخش مهمتر روشنگری و امیدآفرینی در عمل و خدمت مسوولان به مردم نمود پیدا می کند.

امینی با بیان اینکه تبیین خدمت مسوولان برای مردم شیرینی به همراه دارد و در غیر این صورت حقایق در پرده می‌ماند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه خدمات بسیار ارزنده ای برای مردم انجام داد که باید این خدمات همراه با رضایت خدا، مردم و حضرت ولیعصر(عج) باشد.

امام جمعه شاهرود ضمن تبریک فرارسیدن بهار انقلاب به مردم و مسوولان شهرستان، افزود: چهار مبنای سال معنوی، شمسی ، قمری و انقلابی داریم که شروع سال معنوی شبهای قدر است که هر فرد مسلمان طی یکسال ضعف ها و قوت های دینی خود را بررسی می کند، سال قمری نیز با ابراز احساسات پاک محرم آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه سال شمسی هم که از گذشته دیرین در کشور با بهار طبیعت شروع می شود، ادامه داد: بهار و سال انقلاب طی ۴۳ سال گذشته از دهه فجر و ۲۲ بهمن آغاز شد که خدمتگزاران از این فرصت برای ارائه گزارش خدمات یکساله خود به منظور روشنگری و امیدآفرینی برای مردم استفاده می کنند. 

امینی با بیان اینکه همه مسوولان بنا بر روایات دینی و توصیه های علمای اخلاق موظف به محاسبه و ارائه گزارش عملکرد خود به مردم هستند، ابراز داشت: بیان ضعف ها ناامیدی برای مردم به همراه دارد، باید با تلاش مضاعف و برنامه ریزی مناسب در صدد رفع ضعف ها و کاستی ها برآمد.

ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha