امام جمعه بیرجند: صادر کردن انقلاب به معنای صدور عدالت است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: صادر کردن انقلاب به معنای صدور عدالت است و اول باید در جامعه خودمان این مهم پیاده شود تا الگوی سایر کشورها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار استاندار و مسوولان استان خراسان جنوبی که در اولین روز دهه فجر انجام شد، اظهار داشت: مدیران و مسوولان بزرگترین سرمایه کشور هستند و اصولا در هر جایی، هر کاری، هر کشور و امری چه مدیریت یک کشور چه مدیریت خانواده نیروی انسانی حرف اول و آخر را می‌زند.

وی افزود: از آنجایی که نیروی انسانی در کیفیت کارها بسیار تاثیرگذار است و سرمایه جامعه نیز محسوب می‌شود لذا مدیران باید جایگاهی را که خدا به آنان داده، مقدس بدانند و در پیاده کردن اسلام به معنای صحیح تلاش کنند که حاصل آن نجات نوع بشر و نه فقط ایران است زیرا دین خدا به همه تعلق دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جایگاه مدیران خیلی با اهمیت اما مشروط به پیاده کردن اسلام است و اسلام با مسلمانی ما تفاوت دارد.

وی اظهار داشت: دهه فجر صرفا این نیست که برای یک نقطه تاریخی جمع شویم بلکه تا اینجا آمده‌ایم، راه بزرگی در پیش داریم و از این به بعد چه باید بکنیم، نقاط ضعف و قوت باید شناسایی شود و بعد از ۴۰ سال آزمون و خطاها را بشناسیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی شرط تحقق این هدف را آزادی عقل از دام هوای نفس برشمرد و گفت: در تجربه مدت گذشته کاملا محسوس بوده زیرا خط و ربط‌هایی وجود دارد در انقلاب که همه چیز را به اسلام وصل می‌کند اما خطوطی هم هستند که افرادی اسلام را به خود ربط می‌دهند و از مشکلات ۴۰ سال گذشته ما بوده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه نسبت به پیروی از رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) شعار می‌دادند و اگر رهنمودی از ایشان ایراد می‌شد هر روزنامه یک مطلبی را تعقیب می‌کرد، در حالی که امام هنر عجیبی داشت و با مقام علمی خاص وقتی صحبت می‌کردند سطح مطلب را طوری پایین می‌آوردند که حتی فرد روستایی هم متوجه شود.

امام جمعه بیرجند گفت: هرگز اصطلاح فلسفی در سخنان امام راحل نبود ولی با این وجود روزنامه‌ها پر از اختلاف نظر از صحبت ایشان بود و نشان می‌داد جریان‌هایی هستند که می‌خواهند اسلام را با خط خود تطبیق دهند.

وی اظهار داشت: نفاق همیشه مشکل کشور ما بوده که عمل بر عکس شعارهاست لذا لازمه آن آسیب‌هایی است که بیش از ۴۰ سال تحمل کرده‌ایم و در گام دوم انقلاب باید از آنها دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در این مدتی که از انقلاب گذشته در انتخابات اخیر مجلس و دولتی انقلابی با رای مردم شکل گرفت و قوه قضاییه پا در رکاب و همسو را خدا برای مردم رقم زد که از انقلاب ۵۷ مهمتر است.

وی افزود: آن روز همه چیز بود و انقلاب هم معجزه محسوب می‌شد لذا علیرغم وجود اخلاص، صداقت اشک‌ها و دعاها اما باور اینکه در این دنیا در قرن ۲۰، اسلام بتواند پیروز شود مورد تردید داخل و خارج بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به سرنوشت انقلاب مشروطیت و موضوع ملی شدن صنعت نفت گفت: امام بزرگوار هم خط و رسم داد و فرمود که ما می‌توانیم و هم برای افکار عمومی فرمود که ما موظف به وظیفه هستیم تا نتیجه.

وی ادامه داد: لذا چنین توطئه‌های متعدد در داخل و خارج خنثی شد و حتی جمهوری اسلامی از هر زمانی جوان‌تر شده است.

امام جمعه بیرجند گفت: ایده‌های اسلام، علم و عدالت در مسیر آینده وجود دارد و مدیران هر فردایی نتیجه کار امروز را می‌بینند لذا باید با برنامه‌ریزی حساب شده و مشخص کردن اولویت‌ها و مشکلات، کار را دنبال کرد.

وی گفت: هم شرق اشاره کرده که ما می‎‌توانیم و هم غرب بالاخره این را باور کرده و هم اینکه خود ما بعد از ۴۰ سال به این باور رسیده‌ایم.

همچنین مراسم غبارروبی مزار شهدای بیرجند به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha