۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84634148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیانیه گام دوم انقلاب منشور تربیتی برای دانش‌آموزان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیانیه گام دوم انقلاب را منشور تربیتی برای دانش‌آموزان دانست و بر توجه به مفاد آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با فرا رسیدن ۱۲ بهمن و آغاز دهه مبارک فجر، گلبانگ چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همگام با سراسر کشور در مدارس استان کردستان طنین انداز شد.

در آیین نمادینی که با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسوولان استان در دبستان دکتر فانی سنندج برگزار شد، زنگ گلبانگ انقلاب همزمان با ساعت ورود امام راحل به میهن اسلامی توسط مسوولان به صدا درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین اظهار داشت: کشور ما در ۲۰۰ سال گذشته همواره توسط ایادی استـکبار به شکلی از لحاظ مختلف مورد ظلم و ستم بوده است.

رشید قربانی افزود: از جمله این ظلم و ستم‌ها یکی در اواخر حکومت  قاجار که به دلیل سستی حکام نصف مردم بدلیل گرسنگی از بین رفتند و دیگری تحقیر هویت دینی و ملی ما  در سال ۱۳۴۲ بود و مردم به جهت استقلال طلبی به رهبری امام راحل انقلاب کرده و این اتفاق مبارک رقم زده شد.

وی با بیان اینکه این انقلاب در طول چهار دهه گذشته دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته است، گفت: با ظهور انقلاب اسلامی، روحیه اعتماد بنفس در مردم ایجاد شد و همین امر موجب شد که امروز کشور ما در عرصه های مختلف علم و تکنولوژی، انرژی هسته ای و غیره سرآمد باشد. ‌ ‌ ‌

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: سه سال پیش که ۴۰ سال از انقلاب گذشته بود رهبر معظم انقلاب نقشه راهی را با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب که منشور پویایی انقلاب در دوره دوم است طراحی و ابلاغ فرمودند.

وی افرود: محور اصلی این بیانیه جوانان و نوجوانان و رویکرد آن توانستن و اعتماد بنفس داشتن است رهبری در این بیانیه خواسته اند جوانان را توجیه کنند که شما می توانید و باید از توانایی خود استفاده کنید.

قربانی اضافه کرد: این بیانیه هفت گام  دارد که سه مورد آن شامل توجه به علم و پژوهش، توجه به معنویت و اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی، به صورت مستقیم دانش آموزان را خطاب قرار داده است.

وی از دانش آموزان خواست با کسب علم و آگاهی و توجه به منویات رهبری از این منشور پویای انقلاب بهره مند شوند.

از۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی (ره) تا ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.

استان کردستان بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha