وزش باد و بارش برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، این استان امروز (سه‌شنبه) و فردا تحت تاثیر سامانه ناپایدار سرد و بارشی قرار دارد که انتظار می‌رود سرعت وزش باد افزایش یافته و بارش‌ برف و باران در استان آغاز شود.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز بارش‌های رگباری در مناطق جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین در ساعات شب بارش‌ها در نواحی سردسیر به ویژه در نواحی شمالی استان به شکل برف خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی فعالیت این سیستم، از عصر امروز تا عصر فردا سرعت باد افزایش می‌یابد به گونه ای که در برخی مناطق استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و امروز نیز احتمال وزش باد همراه با گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی استان وجود دارد.

وی افزود: از فرداشب تا روز پنجشنبه وضعیت جوی این استان پایدار و آرام می‌شود.

آهنگرزاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا ۱۳ درجه سلسیوس در نوسان بود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ تربت‌حیدریه با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha