۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84634190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویژه برنامه‌های دهه فجر در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با سالروز لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در روز ۱۲ بهمن‌ماه ویژه برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، براساس این برنامه‌ها رژه موتوری، تاکسی‌ها، خودروهای سواری و آفرود در شهرکرد روز سه‌شنبه از میدان دانش تا مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها مختلف در شهرستان‌های ۱۰ گانه و سراسر استان، برگزاری مراسم غبارروبی گلزار و میثاق با شهدا، حضور در نماز جمعه و ارائه گزارش طرح‌های عمرانی به مردم و حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از مهم‌ترین ویژه برنامه‌های دهه فجر در استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، به‌مناسبت دهه فجر امسال ۱۹۱ طرح با ۹۶۰ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه‌های دولتی ملی، استانی و داخلی، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و منابع دیگر و اشتغال‌زایی برای ۶۶۲ نفر در زمینه‌های گردشگری، آموزشی، صنعتی، دامپروری، زیرساخت، مسکونی، کشاورزی، فضای اداری، ورزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تجهیزات در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد.

همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۶۴ طرح جدید با یک‌هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان اعتبار و پیش‌بینی اشتغال‌زایی سه هزار و ۴۷ نفر در زمینه‌های آموزشی، زیرساخت، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و مسکونی آغاز می‌شود.

همزمان با آغاز دهه فجر ۶۹ زندانی در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری و رییس شورای قضایی استان گفت: همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۹ زندانی در استان آزاد شدند.

احمدرضا بهرامی در حاشیه بازدید از زندان‌های بروجن و لردگان تاکید کرد: این تعداد زندانی مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان افزود: پیگیری مطالبات و مشکلات مددجویان زندان‌ها و همچنین توجه به طرح پایش و غربالگری زندانیان گامی مهم برای دست‌یابی به سیاست‌های حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به‌شمار می‌رود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مراجع قضایی ارتباط مستمر با زندانیان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

حمیدرضا حیدری تصریح کرد: این ارتباط باعث اطمینان زندانیان از توجه مسئولان به حقوق شهروندی آنان می‌شود.

به گزارش ایرنا، در حاشیه بازدید اعضای شورای قضایی استان از زندان شهرکرد، طرح تجهیز و مرمت بند یک زندان مرکزی با افزون‌بر هفت میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد.

۴۳ تابلوی خوشنویسی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته شد 

هنرمندان ممتاز خوشنویسی چهارمحال و بختیاری ۴۳ اثر از مجموع آثار خود را در نمایشگاهی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در معرض دید عموم قرار دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش این نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه شهید شهرانی این اداره کل گفت: فرهنگ زیربنای ساختار هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و اگر فرهنگ و شاخصه‌های آن به درستی احیا، حفظ و گسترش یابد، دیگر ارکان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه نیز مسیر صحیحی را طی خواهد کرد.

ابراهیم شریفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از بُعد فرهنگی قابل‌توجه است، افزود: آنچه انقلاب را شکل داد و آن را به پیروزی رساند، ضرورت اهمیت مسائل فرهنگی و حفظ ارزش‌ها در جامعه بود.

به گزارش ایرنا، در آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان چهارمحال و بختیاری از تابلو خطاطی قنبر بلالی یکی از استادان برجسته خوشنویسی استان نیز رونمایی شد.

این نمایشگاه تا ۱۹ بهمن همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۵ پذیرای علاقه‌مندان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha