فرماندار تربت‌حیدریه: مهمترین شاخصه  امام راحل ایمان به خدا بود

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: سه شاخصه مهم رفتاری امام خمینی (ره)، ایمان به خدا، اعتقاد به مردم و هدف متعالی بود.

علی‌اکبر کی‌پور روز سه‌شنبه در نخستین روز دهه مبارک فجر و دیدار مسوولان اجرایی این شهرستان با امام جمعه تربت‌حیدریه افزود: انقلاب اسلامی در حساس‌ترین نقطه جهان اتفاق افتاد و خواب آرام و اردوگاه بی‌دغدغه نظام سلطه را به هم ریخت و پایه‌های قدرت استکبار را به لرزه انداخت.
وی ادامه داد: برای نخستین بار یک کشور مسلمان قدرت‌های جهانی را به مبارزه طلبید و آنها را تحقیر کرد و منافع نظام سلطه را به هم ریخت.
فرماندار تربت‌حیدریه گفت: انقلاب اسلامی قدرتی ایجاد کرد که در نتیجه‌ آن امروز حتی نوجوانان ایران هم قدرت تحلیل پیدا کردند و از بسیاری رجال کشورهای منطقه بالاترند و حتی در مباحث اقتصادی تحلیل می‌کنند.
وی افزود: انقلاب اسلامی خواب خوش نظریه پردازانی را که افول دین را قطعی و آن را مانع حرکت‌های اقتصادی و سیاسی می‌دانستند بر هم زد و تمامی این نظریات را از رده خارج کرد.
کی‌پور ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شاخص انقلاب اسلامی این بود که بسیاری از جریانات مختلفی را که حتی از عهد قاجار در کشور به جای مانده بود، از درجه اعتبار ساقط کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در کشوری که ظرفیت از هم پاشیدگی فراوانی داشت به وقوع پیوست و مهمترین عامل هدایت آن دین و رهبری دینی بود.
امام جمعه تربت‌حیدریه هم در این مراسم گفت: در این سال‌هایی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته، مسوولان باید محاسبه و اعلام کنند که آیا تکلیف خود را در ارتباط با انقلاب امام خمینی (ره) و شهدا انجام داده‌اند یا اینکه نسبت به وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: ما نوکر مردم هستیم و فلسفه وجودی ما جز نوکری و خدمتگزاری به مردم چیز دیگری نیست.

در این مراسم یادمان ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی توسط مردم و مسوولان گلباران شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha