روسیه: آمریکا افراطی‌ها و حامیان حزب نازی را در اوکراین به قدرت رساند

تهران- ایرنا- روسیه عنوان کرد که آمریکا حامیان نازی‌ها و افراطیون را در اوکراین به قدرت رسانده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای نشریه نیوزویک، "واسیلی نبنزیا" سفیر روسیه در سازمان ملل طی نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل همزمان با تشدید تنش ها در اوکراین، ضمن رد اتهامات آمریکا عنوان کرد که هیچ سند و مدرکی برای تایید ادعاهای واشنگتن در مورد اقدامات روسیه وجود ندارد.

این مقام روس همچنین این مسئله را تکذیب کرد که مسکو به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه است و گفت که واشنگتن در امور داخلی کشورش مداخله می کند.

نبنزیا در ادامه تصریح کرد، واشنگتن به دنبال پیاده کردن نمونه کلاسیک "دیپلماسی بوق و کرنا"  در مسئله اوکراین از طریق ایجاد فضای جاروجنجال است.

این دیپلمات ارشد روسیه ضمن متهم کردن آمریکا به عنوان عامل سرنگونی رئیس جمهور اوکراین نزدیک به روسیه در سال ۲۰۱۴ خاطر نشان کرد که واشنگتن " ملی‌گراها"، "افراطی‌ها"، "حامیان روسیه‌هراسی" و " نازی‌های اصیل" را در اوکراین به قدرت رساند و همچنین باعث ایجاد خصومت میان کی‌یف- مسکو شد.

نبزنیا در ادامه عنوان کرد که آمریکا و ناتو با شستشوی مغزی اوکراینی از طریق گسترش تفکرات ضد روسی به دنبال ایجاد فاصله و شکاف میان روسیه و اوکراین بوده اند.

نماینده چین در سازمان ملل نیز ادعاهای آمریکا و کشورهای غربی مبنی بر اینکه جنگ میان روسیه و اوکراین قریب الوقوع بوده، رد کرد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، برگزاری نشست علنی شورای امنیت را نمونه دیپلماسی پرهیاهو و مداخله در امور داخلی روسیه و تلاشی برای گمراه کردن جامعه بین المللی در مورد وقایع واقعی در منطقه توصیف کرد.

سفیر روسیه در سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که آمریکا به دنبال  آغاز این جنگ باشد و  اظهار داشت به نظر می رسد کشورهای غربی قصد دارند اوکراین را مانند سایر کشورها قربانی منافع مخرب خود کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha