۱۷۴ میلیارد ریال یارانه خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان پرداخت شد

تهران- ایرنا- شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۷۴ میلیارد ریال یارانه‌ با هدف توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور به دانشجویان پرداخت کرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم وآموزش ایرنا، یکی از راه‌های توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور، ارائه یارانه و حمایت‌های مالی به دانشجویانی است که برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود به این خدمات نیاز دارند. بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۳ تاکنون، ارائه یارانه خدمات آزمایشگاهی را در دستور کار خود قرار داد و طی این چند سال حدود ۸۰۰ میلیار ریال یارانه به دانشجویان، اعضای هیات علمی و سایر طرح‌ها پرداخت کرده که سهم دانشجویان از این یارانه‌ها حدود ۱۷۴ میلیارد ریال است.

همین خدمات حمایتی در نهایت به توسعه خدمات آزمایشگاهی در کشور منجر شده است، خدماتی که سال ۹۳ حدود ۲۶۰ و تا پایان سال ۹۹ به ۲ هزار و ۱۸۰ خدمت رسیده است. این کار در کنار توسعه صنعت آزمایشگاهی درآمد مراکز ارائه کننده خدمات را هم بیشتر کرده و از ۱۱۶ میلیارد ریال به ۴ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال رسانده است.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ این یارانه‌ها را با هدف توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور به اعضای هیات علمی، دانشجویان و دیگر متقاضیان پرداخت می کند. این شبکه آزمایشگاهی با ارائه این یارانه‌ها به دنبال ایجاد بستر حمایتی برای فعالان حوزه آزمایشگاهی و پژوهشگران است تا خدمات باکیفیت و دقت بیشتری ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha