۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84634666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه در اقیانوس‌های جهان رزمایش برگزار می‌کند

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84634666
روسیه در اقیانوس‌های جهان رزمایش برگزار می‌کند

مسکو - ایرنا - سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت این کشور قصد دارد در اقیانوس‌های جهان برای تامین امنیت خود و مقابله با تهدیدها، رزمایش‌های مختلفی برگزار کند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، شایگو روز سه شنبه در جمع مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: نیروی دریایی و هوافضای روسیه در رزمایش‌هایی که برگزار می کند، دفاع از منافع ملی روسیه در اقیانوس ها و مقابله با تهدیدهای نظامی در جهات مختلف را تمرین می کند.  

وی افزود: در چندین رزمایش (در ماه ژانویه گذشته و فوریه جاری) بیش از ۱۴۰ ناو و کشتی های پشتیبانی و افزون بر ۶۰ فروند انواع بالگرد و هواپیمای نظامی شرکت می‌کنند.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد واحدهای نظامی حوزه نظامی شرق روسیه در چارچوب اقدامات برای آزمایش آمادگی رزمی، با پیمودن مسافت بیش از ۱۰ هزار کیلومتر، در بلاروس مستقر شدند.  

به گفته شایگو، در این مرحله، تعدادی از هواپیماهای نظامی و واحدهای پدافند هوایی از روسیه به بلاروس منتقل شدند.  

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: این واحدها (که از روسیه به بلاروس منتقل شده اند) در رزمایش مشترک روسیه و بلاروس، به محافظت و دفاع از اماکن دولتی و نظامی خواهند پرداخت.  

وی یادآوری کرد که رزمایش مشترک روسیه و بلاروس از ۱۰ تا ۲۰ فوریه (۲۱ بهمن تا اول اسفند ماه) برگزار خواهد شد.  

 به گفته شایگو، با وجود اینکه در مقررات برگزاری این رزمایش، اعلام شاخص های آن پیش بینی نشده است، وزارت دفاع روسیه برای شفاف سازی، مشخصات آن شامل شمار پرسنل و ادوات جنگی شرکت کننده در رزمایش را به شرکای خارجی اعلام کرده است.  

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha