به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی در مراسم معارفه سرپرست جدید شرکت واگن سازی تهران اظهار داشت: شرکت واگنسازی ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت، اورهال و تعمیر و نگهداری واگنهای مترو دارد و عقبماندگی اعتباری این شرکت برای تعمیرات اساسی واگنها باید به فوریت تامین شود.
وی با اشاره به مشکلات و نیاز این شرکت به تامین قطعات اساسی، اضافه کرد: در صورت تامین اعتبارات، این شرکت خواهد توانست بخش بزرگی از نیازهای حمل و نقلی در بخش مترو را تامین کند.
معاون شهردار تهران با بیان این که اُوِرهال ۵۰ رام قطار، جزو دستورهای شهردار تهران است، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم در سال ۱۴۰۱ این موضوع اجرایی شود.
وی ادامه داد: در جذب منابع این حوزه فعالتر عمل کرده و همچنین موضوع قرارداد تامین ۶۳۰ واگن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
شفیعی تصریح کرد: با توجه به فرسودگیِ تجهیزات و خالی بودن انبارهای قطعات، شرکت واگنسازی و شرکت بهرهبرداری مترو باید بهصورت عملیاتی همه تلاش خود را بکنند تا شرایط بهتر شود.
وی در این جلسه با قدردانی از زحمات پوربصیر رئیس هیات مدیره پیشین شرکت واگن سازی تهران، گفت: امیدوارم آقای گلشنی با توجه به تجربیات ارزشمندی که در جایگاه مدیرعاملی این شرکت کسب کردهاند، بهعنوان رئیس جدید هیات مدیره همچنان به این شرکت کمک کنند.
شفیعی با عرض تبریک به سرپرست جدید این شرکت خاطرنشان کرد: آقای مهندس مقدمی با حوزه فعالیت این شرکت کاملا آشناست و تسلط کافی بر حوزه مسئولیت خود دارد. تخصص و ابتکار عمل ایشان باعث تحولات مثبتی در شرکت واگنسازی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در این جلسه با اشاره به هدف تاسیس این شرکت گفت: هدف شرکت واگنسازی، تامین واگن و همچنین تعمیر و نگهداری قطارهای مترو است.
علی امام افزود: شرکت واگنسازی تهران بیشترین تجربه ساخت واگن را در کشور داراست اما متاسفانه در طول چهار سال گذشته، شهرداری تهران تعهدات قانونی خود را در مورد این شرکت انجام نداد و از ظرفیت این شرکت و تجربیات مدیرانش استفاده نکرد.
در پایان این جلسه، احکام و لوح تقدیر مدیران عامل پیشین و جدید این شرکت از سوی معاون شهردار تقدیم شد.
گفتنی است محمود مقدمی بهعنوان سرپرست جدید شرکت واگنسازی تهران جایگزین مجتبی گلشنی مدیرعامل پیشین شد.
نظر شما