حکیم ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

تهران – ایرنا - سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و رحلت ایشان را فاجعه‌ای بزرگ و دردناک برای مسلمانان دانست.

متن پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

((یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی))

صدق الله العلی العظیم

رحلت جان‌گداز یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های حوزه‌های علمیه و ارکان معرفت و هدایت و فقاهت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی ــ قدس سره الشریف ــ فاجعه‌ای بزرگ و دردناک برای ما و مسلمانان و به‌خصوص پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بود. آن مرجع بزرگ عمر شریف خود را صرف تدریس و پرورش نسلی از عالمان عامل و تحکیم مبانی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) کرد.

این مصیبت را به محضر حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امت اسلامی و مراجع معظم تقلید و بیت و شاگردان و مقلدان آن مرجع بزرگ تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه طلب می‌کنم. خداوند آن مرجع بزرگ را در اعلی علیین با پیامبران و صدیقین و شهدا محشور بدارد. وَحَسُن اولئک رفیقا.

پیام تسلیت آیت الله مدرسی

و انا لله و انا الیه راجعون.

همچنین آیت الله سید «محمد تقی مدرسی» از مراجع چهارگانه عراق در پیامی درگذشت آیت صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

در پیام این مرجع تقلید که از سوی دفتر ایشان منتشر شده آمده است:

رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را به محضر حجت خدا ولیعصر (عج) و مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه و عموم مؤمنین تسلیت گفته، از خداوند متعال علو درجات ایشان را در جوار پیامبر عظیم الشأن اسلام و أئمه هدی در بهشت برین مسألت می‌نماییم.
خدمات بزرگی که فقید سعید به اسلام و مسلمین و حوزه‌های علمیه در پرورش علما و نشر و ترویج فرهنگ اصیل قرآن و سنت پیامبر و سیره و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت مبذول فرمودند، یاد و خاطره ایشان را در اذهان علما و مؤمنین زنده نگه خواهد داشت.
مجدداً به بیت مکرم فقید سعید تسلیت گفته و از خداوند متعال برای خانواده و منتسبین و سایر دوستداران و محبین صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نماییم.

حضرت آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی دامت برکاته

به گزارش ایرنا، آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی پس از دوره‌ای بیماری، شب گذشته در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌ بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود و در مقطع حضورش در شورای استفتای آیت‌الله بروجردی، کتاب منتخب الاثر درباره امام زمان (عج) را به توصیه استاد خود نوشته است.

شیخ الفقها، آیت‌الله صافی گلپایگانی سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخت و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت‌های سیاسی این مرجع فقید بوده‌ است.

از این مرجع عالیقدر بیش از ۸۰ عنوان کتاب از جمله آثاری همچون منتخب‌ الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha