سالن‌های نمایش همدان آماده برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اقدامات اجرایی جشنواره از ۲رماه گذشته آغاز شده است، گفت: سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا و آوینی تجهیز و برای برگزاری این رویداد آماده شده‌ است.

به گزارش ایرنا  «احمدرضا احسانی» روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان، اظهار داشت: تلاش بر این است که این دوره از جشنواره متفاوت‌تر و بهتر از دوره‌های قبل برگزار شود.

وی گفت: تجهیزات مورد نیاز در روزهای آینده در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار می گیرد و همچنین برآورد تمام قراردادهای جشنواره در جلسات آینده انجام خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نفر میهمان جشنواره هستند  افزود: با توجه به شیوع کرونا، پیش‌بینی‌ و برنامه‌ریزی بر این است که اسکان میهمانان در چند هتل انجام شود.

به گفته او  تجهیزات سالن‌های شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌ها باید در ایام منتهی به جشنواره تامین شود و علاوه بر این عملیات عمرانی سالن تالار فجر تا اسفندماه به پایان خواهد رسید و در اختیار ستاد برگزاری جشنواره قرار می‌گیرد.

حضور ۵۲ گروه نمایشی در جشنواره 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در این جلسه گفت: تا کنون حضور ۵۲ گروه نمایشی در جشنواره بیست و هفتم قطعی شده است.

«سیدمحمدرضا جوادی» با بیان اینکه داوری اولیه آثار به اتمام رسیده است، اظهار کرد: ۵۲ اثر در بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه‌شب بازی ، نقالی و پرده‌خوانی، فراگیر و کودکان زیر ۱۸ سال برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند و ۳۰ نمایش در بخش رقابتی و ۱۰ اثر در بخش غیر رقابتی اجرا خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بخشی از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای جشنواره انجام شده است، یادآوری کرد: ۱۲ کمیته در جشنواره بیست و هفتم شکل گرفته که چهار کمیته جدید از جمله امور قراردادها، اعتبارات، تشریفات، خدمات و پشتیبانی اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند ماه سال جاری، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha