استاندار فارس: برنامه‌های جهشی استان در قالب تشکیل قرارگاه‌ها دنبال می‌شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در بحث آماده سازی و نوسازی ساختار مدیریتی استان برای اجرای برنامه‌های جهشی، انقلابی و توسعه‌ای دولت، تشکیل قرارگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: یکی قرارگاه آب است که فعالیت‌های ۹ سازمان عضو این قرارگاه به شکل روزانه رصد می‌شود.
وی ادامه داد: یک قرارگاه نیز برای ساخت مسکن ایجاد شده چرا که نهضت ملی مسکن نیاز به یک هم‌افزایی جدی در حوزه مسکن و زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و خدمات شهرداری‌ها دارد که تمام  دستگاه‌های مرتبط با این خدمات در این قرارگاه در کنار هم قرار گرفته‌اند.
او اظهار داشت: در بحث مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز با تدبیر امام جمعه شیراز بحث تشکیل قرارگاه فرهنگی – اجتماعی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم این قرارگاه نیز در دهه فجر فعالیت خود را آغاز کند.
استاندار فارس بیان کرد: فعالیت این سه قرارگاه در جهت اقدامات هم‌افزایی، انقلابی و جهادی و توسعه استان خواهد بود.
ایمانیه گفت: در بحث اجرای نهضت ملی مسکن در فارس در ابتدای امر موضوع تامین زمین در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم ظرف چهار سال ۲۶۰ هزار واحد سهم استان را اجرایی کنیم و به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی ساخت تعداد قابل توجهی مسکن در استان آغاز خواهد شد.
استاندار فارس، در خصوص پیگیری پروژه‌های بزرگراهی استان و همچنین تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان و شروع آزادراه شیراز - بوشهر هم گفت: هم اینک ۶ قطعه از آزادراه شیراز – اصفهان که شامل هشت قطعه است بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می‌توان طی ماه‌های آتی این ۶ قطعه را زیر بارترافیک برد.
ایمانیه افزود: قطعه هفتم این پروژه نیز به سرعت در حال تکمیل شدن است و امیدواریم بتوانیم تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آنرا هم زیربار ترافیک ببریم.
وی بیان کرد: در خصوص قطعه هشتم آزادراه شیراز – اصفهان نیز هیات دولت هفته گذشته مصوب کرد که با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی و مشارکت ۳۰ درصدی وزارت دفاع این قطعه ساخته شود.
او گفت: قطعه هشت آزادراه شیراز – اصفهان در حقیقت قطعه اول آزادراه شیراز – بوشهر خواهد بود.

آبرسانی از خلیج فارس از سه مسیر شرق، مرکز و غرب استان دنبال می‌شود
استاندار فارس، در خصوص طرح انتقال آب خلیج فارس هم گفت: بنای ما این است که از سه مسیر شرق، مرکز و غرب استان این انتقال دنبال شود.
ایمانیه افزود: یک مسیر در شهرستان لامرد و مُهر است و اجرای آن نیز آغاز شده و از منطقه پارسیان و لامرد وارد استان خواهد شد و در کنار آن سایر خطوط را نیز دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: اگر بنا باشد صنعت استان را توسعه دهیم نیاز است که زیرساخت‌های آن از جمله آب، برق و گاز تامین شود و اگر در این حوزه‌ها دچار مشکل باشیم صنعت استان نمی‌تواند آنگونه که باید توسعه پیدا کند.
وی گفت: در قرارگاه آب استان مسائل مرتبط با آب استان با هم افزایی مجموعه ها و دستگاه‌های مرتبط و به دور از اقدام انفرادی دنبال خواهد شد.

پرداخت بخشی اعتبارات سفر رئیس جمهور به فارس
استاندار فارس، با اشاره به سفر مهرماه هیات دولت به این استان گفت: در جریان این سفر پرداخت افزون بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات به استان تصویب شد که تاکنون ۲ قسط این اعتبار به استان پرداخت شده که به دنبال آن ما نیز فعالیت‌های جدی در جهت انجام مصوبات آغاز کرده‌ایم.

مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا با جدیت دنبال می‌شود
وی در خصوص مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: بر اساس تصمیم این ستاد بنا شد که با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری بسیج اصناف، اتاق اصناف و نیروی انتظامی بحث نظارت بر اجرای مصوبات ستاد با جدیت بیشتری دنبال شود.
او گفت: انتظار داریم که رسانه‌ها نیز در بحث نظارت بر روند اجرای مصوبات ما را یاری کنند.

انتصاب مدیر بازرسی استانداری با توصیه انجام نشده است
استاندار فارس، در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون انتصاب رضا نجابت برادر نماینده کنونی شیراز در مجلس شورای اسلامی به سرپرستی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری نیز گفت: به رغم مباحثی که در این زمینه مطرح شده این انتصاب با هیچ توصیه و اعمال فشاری انجام نشده و صرفا به واسطه شناخت و اطمینانی که اینجانب نسبت به این فرد داشته‌ام وی را منصوب کرده‌ام.
ایمانیه افزود: برای اینکه بازرسی استانداری اهداف و ماموریت های خود را به خوبی انجام دهد به فردی جوان، انقلابی و پاکدست نیاز بود و اینکه بتواند بودن تعارف با متخلفات برخورد کند که این ویژگی‌ها را می‌توان در مدیر جدید دفتر بازرسی یافت.

پیگیری مباحث مرتبط با گران فروشی در ستاد تنظیم بازار استان
استاندار فارس، در خصوص مباحث مرتبط با گرانی وگران فروشی هم گفت: بحث گرانی از مباحث کشوری است و تصمیم گیری در خصوص آن نیز در سطح کلان انجام می‌شود اما در بحث مقابله با گران فروشی چند کار را در دستور کار قرار داده‌ایم.
ایمانیه افزود: از جمله این اقدامات اینکه ستاد تنظیم بازار استان به شکل روزانه تشکیل جلسه می‌دهد که در جلسات این ستاد مباحث مربوط به بازار به شکل روزانه و با دقت رصد می‌شود.
وی گفت: یکی از مباحث اخیر بحث کمبود روغن در بازار بود که با توجه به تدابیری که اتخاذ شده امیدواریم طی روزهای آتی شاهد رفع مشکلات و کمبودها باشیم.
او ادامه داد: در همین ارتباط بحث راه‌اندازی سامانه ثبت قیمت کالاهای اساسی (قیمت تولید کننده) را در دستور کار قرار داده‌ایم تا مردم از قیمت کالاها از مبدا تولید اطلاع یابند تا جلو گران فروشی  و سوء استفاده افراد سودجو و دلالان نیز گرفته شود.
استاندار فارس افزود: با توجه به اعلام آمادگی استان، هفته آتی شاهد رونمایی از این سامانه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان خواهیم بود و در کنار درج قیمت کالاهایی که در سطح ملی تصمیم گیری شده، قیمت برخی کالاها را نیز با تصمیم استان در سامانه ثبت خواهیم کرد.

پیگیری تامین اعتبار پروژه راه آهن شیراز – بوشهر هستیم
ایمانیه، در خصوص پروژه راه آهن شیراز – بوشهر هم گفت: در این زمینه تاکنون سه جلسه با معاون اول رئیس جمهوری و با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت و دفاع داشته‌ایم و هم‌اینک کار با جدیت هم از سمت فارس و هم از سمت بوشهر آغاز شده است.
وی افزود: امیدواریم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تهاتر نفتی بتوانیم اعتبار این طرح را تامین کنیم.
استاندار فارس گفت: در سفر استانی رئیس جمهوری به فارس و بوشهر نیز ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار برای اجرای این پروژه که برای اجرای آن حدود ۲ میلیارد دلار اعتبار نیاز است تصویب شد.

منافع طرح پزشک خانواده برای مردم فارس
استاندار فارس، در خصوص طرح پزشک خانواده نیز گفت: این طرح نه تنها باری بر دوش مردم فارس قرار نداده بلکه امتیازاتی هم برای مردم استان و هم برای پزشکان عمومی به دنبال داشته است.
ایمانیه گفت: در دیگر استان ها مردم وقتی به پزشک مراجعه می کنند خودشان هزینه درمان را مستقیما پرداخت می‌کنند در حالی که در قالب این طرح دولت سالانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بیشتر برای تامین هزینه‌ها درمان مردم فارس به این استان پرداخت می‌کند.
وی افزود: از وزارت بهداشت گلایه داریم که چرا تاکنون این طرح را به یکی از اولویت‌های تصیمم گیری خود در کشور تبدیل نکرده است در حالی که این طرح تکلیف وزارت بهداشت و درمان و جزو اهداف برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.
او گفت: ما به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم که آماده‌ایم تیم وزارت بهداشت در استان حضور یابد تا نقاط ضعف و قوت طرح را بیان کنیم و تا پس ار رفع نقاط ضعف در کل کشور اجرا شود.

واحدهای تولیدی مستقر در فارس، دفاتر خود را به استان منتقل کنند
استاندار فارس، خواستار انتقال دفاتر کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنایع مستقر در فارس از تهران به این استان شد و گفت: این کار ۲ فایده برای استان دارد، یکی اینکه بر اساس آنچه که در بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شد، میزان مالیاتی که استان‌ها پرداخت می‌کنند چنانچه از یک حدی فراتر رود رقم مازاد در همان استان هزینه می‌شود و بنابراین پرداخت مالیات این دفاتر به اسم فارس به نفع استان خواهد بود.
ایمانیه افزود: همچنین این انتقال در بحث صندوق مسئولیت اجتماعی نیز به نفع استان خواهد بود چرا که هر فعالیت صنعتی و معدنی باید در کنار خود فعالیت‌های اجتماعی نیز داشته باشد که این بابت نیز شاهد افزایش چنین فعالیت هایی خواهیم بود.
او گفت: بنابراین انتظار است که آن دسته از شرکت‌ها، صنایع، معادن و تجار که محل فعالتشان در فارس است اما دفاتر آنها در تهران است، نسبت به انتقال دفاتر خود نیز اقدام کنند تا منافع آن عاید استان شود.

بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات کوتاهی کنند را معرفی خواهیم کرد
استاندار فارس گفت: بانک‌هایی خصوصی موظفند که ۵۰ درصد سپرده‌های مردم استان را تسهیلات پرداخت کنند در حالی که کمتر از این میزان پرداخت می‌کنند.
ایمانیه افزود: چنانچه این بانک ها روال کاری خود را تغییر ندهند در پایان سال اسامی آنها را از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد تا مشخص شود که کدام بانکها در کنار مردم و کدام بانک ها به فکر منافع خودشان هستند.
وی ادامه داد: بانک‌های دولتی استان حدود ۸۰ درصد سپرده مردم را تسهیلات پرداخت می‌کنند و امیدواریم بانک‌های خصوصی نیز در این مسیر گام بردارند.

فرهنگ کلنگ زنی را باید کمرنگ کنیم
استاندار فارس، با اشاره به افتتاح ۷۲۹ طرح با اعتباری افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال در این استان گفت: در دهه فجر امسال کلنگ زنی طرحی در استان نخواهیم داشت؛ اصلا باید فرهنگ کلنگ‌زنی را کمرنگ کنیم چرا که معتقدیم مردم از کلنگ زنی‌های بی نتیجه و بی‌سرانجام خسته شده‌اند.
وی خطاب به خبرنگاران افزود: اگر خود ما هم سراغ کلنگ‌زنی رفتیم، به ما تذکر دهید.

تجلیل از یک خبرنگار
استاندار فارس  در پایان این نشست خبری به منظور اهمیت‌بخشی به رفتارهای انسان‌دوستانه و توجه به اخلاق حرفه‌ای از مصاحبه خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس با یک دختر معلول تجلیل کرد.
هفته گذشته یک خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس برای تهیه گزارش از مرکز واکسیناسیون حسینه ثارالله شیراز اعزام شده بود که حین مصاحبه متوجه دختر معلولی شد که نامش را صدا می‌کند. 
وی ضمن عذرخواهی از مصاحبه شونده که مسئول مرکز واکسیناسیون بود، درخواست مصاحبه آن دختر را پذیرفت و با خوشرویی با وی گفتگو کرد. 
حرکت زیبای این خبرنگار که بازخورد فراوانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت مورد توجه استاندار فارس نیز قرار گرفت و ایمانیه از اقدام ارزشمند هاجر کجوری(خبرنگار) و امین رضایی(تصویربردار) این مصاحبه با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی کرد.


ادای احترام استاندار فارس به مقام شامخ شهدا
آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ایمانیه استاندار و شمار دیگری از مسئولان استان سه‌شنبه در نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha