فرماندار: بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۰۶ طرح عمرانی و اقتصادی شاهرود در دهه فجر آغاز می‌شود

شاهرود- ایرنا- فرماندار شاهرود گفت: دهه فجر امسال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر۳۷۲ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان در این شهرستان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی عصر سه شنبه در نشست خبری تبیین برنامه های دهه فجر شهرستان شاهرود افزود: در ایام الله دهه فجر امسال ۸۳ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر۲۰۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۷۵ نفر در شاهرود به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۸ طرح عمرانی و یک طرح اقتصادی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان آغاز می شود، ابراز داشت: این طرح ها در حوزه های راه و شهرسازی، مسکن، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، شهرداری، کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی انجام می‌شود.

جلالی ادامه داد: در اجرای برخی از طرح‌ها مانند ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، پل غیرهمسطح سه راهی مجن، مجتمع فرهنگی، جاده میامی به جیلان و چند طرح دیگر به دلیل عدم تخصیص اعتبار وقفه ای به وجود آمده بود که با تلاش مدیران هم اکنون این طرح ها فعال شده اند.

فرماندار شاهرود افزود: تعدادی از طرح ها اگرچه شرایط بهره برداری را دارند به دلیل اینکه اقدامات اداری آنها به سرانجام نرسیده است برای افتتاح آنها زمان دیگری در نظر گرفته شد.

وی مبلغ اعتبارات شهرستان در سال گذشته را ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: با پیگیری برخی مدیران دستگاه های اجرایی امسال این اعتبار با ۷۰ درصد افزایش به ۲۱۰ میلیارد تومان رسید.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۴۳ سال از ظهور پدیده بی بدیل انقلاب اسلامی به دست امام راحل می گذرد، ادامه داد: کشتی انقلاب با دستان امام (ره) به حرکت در آمد و با هنرمندی پیامبر گونه مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می دهد.

جلالی با بیان اینکه امروزه شرایط کشور فرصت های خوبی برای مردم فراهم کرده است، تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف به ویژه سیاسی از جمله استقلال سیاست خارجی و در ادامه مشارکت سیاسی همراه با آزادی مردم مورد توجه همگان واقع شده است.

فرماندار شاهرود ادامه داد: از دستاوردهای اقتصادی می توان به فعالیت بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی و ۲ میلیون ۷۰۰ هزار واحد صنفی که موجب به کار گمارده شدن ۲۴ میلیون نفر شده است، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این فرصت ها و ظرفیت ها  به رغم جنگ، تحریم ها و فتنه ها شکل گرفته است، افزود: قبل از انقلاب با جمعیت ۳۶ میلیون نفری روزانه چهار میلیون بشکه نفت به فروش می رفت اما اکنون به رغم همه محدودیت ها میانگین فروش نفت روزانه ۲ میلیون بشکه است که آن هم با وجود جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه دستاوردها در حوزه عمران و انرژی و خدمات بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: اکنون استفاده از آب، برق، تلفن، راه و آب آشامیدنی سالم برای بیش از ۹۵ درصد از جمعیت کشور محقق شده است.

جلالی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان در زمان قبل از انقلاب ۱۵ هزار پزشک هندی و بنگلادشی برای جمعیت ۳۶ میلیون نفری فعال بودند، اظهار داشت: اکنون با رشد ۲.۵ رصدی جمعیت نسبت به اول انقلاب، ۱۵۰ هزار پزشک تربیت شدند تا به مردم خدمت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۵ درصد از مردم از پوشش بیمه ای برخوردارند، ابراز داشت: قبل از انقلاب فقط ۱۰ درصد از مردم زیر پوشش بیمه بودند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه در راستای جهاد تبیینی همه مسوولان دستگاه های اجرایی باید خدمات خود را برای آگاهی بیشتر مردم گزارش دهند، افزود: گزارش اعداد و ارقام و تحلیل درست مسوولان روشنگری برای نسل جوان را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha