استاندار: کلاس دانشگاه‌ها و مدارس استان همدان تا روز شنبه غیرحضوری برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی استان در روزهای چهارشنبه(فردا) و شنبه(هفته آینده) به‌صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، "علیرضا قاسمی فرزاد" عصر سه شنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و درخواست تعطیلی و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی از سوی اداره کل آموزش و پرورش و آموزش عالی، با این درخواست موافقت شد.

وی همچنین با تاکید بر رعایت ظرفیت پیش بینی شده در تجمع ها به منظور رعایت فاصله اجتماعی و پیشگیری از شیوع کرونا  افزود: همه تجمع ها باید با مجوز قانونی برگزار شده و همچنین باید حداکثر از ۲۵ درصد ظرفیت یک سالن استفاده شود. 

استاندار همدان تاکید کرد: مدت برگزاری هر برنامه توسط دستگاه های دولتی یا سایر نهادها نیز نباید از یک ساعت و نیم تجاوز کند. 

قاسمی فرزاد اضافه کرد: دوایر دولتی و دستگاه های اجرایی استان در این روزها برقرار هستند و باید خدمات خود را به مراجعان ارائه کنند تا با ارائه گزارش وضعیت موجود در جلسه ستاد ملی کرونا و در صورت اتخاذ هر تصمیمی، مصوبات اطلاع رسانی و اجرا می شود.

وی گفت: مجموعه رستوران ها و مراکز عرضه غذا نیز باید با ظرفیت ۲۵ درصد فعالیت کنند، در غیر اینصورت بازرسان ستاد کرونا برخورد قانونی با متصدیان این واحدها خواهند داشت.

استاندار همدان اظهار داشت: درباره برگزاری آیین نماز جمعه هم از دبیرخانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درخواست کردیم که تدابیر لازم را بیندیشند و تصمیمات جدیدی اتخاذ کند با این وجود برگزاری مراسم ها با حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت در همه مجموعه و ارکان های نظام در استان باید رعایت شود. 

قاسمی فرزاد با درخواست برای رعایت دقیق شیوه نامه ‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، افزود: با توجه به تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستانهای استان همدان از آبی به زرد، مردم باید از برگزاری هرگونه دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند. 

به گزارش ایرنا براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha