۱۱ هزار هکتار از اراضی کشور آماده واگذاری برای کشت گلخانه ای است

شیراز-ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی ایران گفت: برای توسعه گلخانه ها ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشور آماده واگذاری برای احداث گلخانه است.

علیرضا بزرگی عصر سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه کشاورزی در شیراز با بیان اینکه صنعت گلخانه ای ایران با چالش هایی مواجه است،افزود: احداث گلخانه گران تمام می‌شود و از سرعت کندی برخوردار است، واگذاری زمین با قیمت کارشناسی و قسطی می تواند هزینه ها را کاهش دهد.
وی ادامه داد:‌مردم را برای سرمایه گذاری در حوزه گلخانه تشویق می کنیم اما یک عالمه موانع جلوی راه آنان می گذاریم، گلخانه سازان ما نیز خودشان را برای یک حرکت بزرگ ملی گلخانه سازی آماده نکرده اند، ما باید برویم به سمت انبوه سازی زیرا ارزان سازی با انبوه سازی ممکن می شود.
بزرگی گفت: باید به آن سمت برویم که گلخانه سازان برای کاهش قیمت تمام شده گلخانه ها در صنایعی مانند لوله سازی ها و بخش هایی از پتروشیمی ها حضور و در مالکیت آنها سهم داشته باشند.
وی افزود: برای کاهش قیمت ساخت گلخانه و ارزان سازی، ورود تکنولوژی و فناوری های نو بسیار مهم است؛ با تکنولوژی جدید یا بعضا تغییر نگاه به آن این هدف حاصل می شود و اگر ساخت گلخانه ارزان شد سرمایه گذار می‌آید و محصول تولید می شود، اشتغال افزایش می یابد و آب نیز ذخیره می شود.
به گفته بزرگی؛ شرکت شهرک های کشاورزی ماموریت ویژه خود را تسهیل در سرمایه گذاری توسعه گلخانه ها قرار داده است که یک بخشی از آن موضوع مجوزها است.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی با اشاره به اینکه بازرگانی محصولات گلخانه ای موضوع بسیار مهمی است، بیان کرد: در این شرکت ما در حال تاسیس یک شرکت بازرگانی هستیم تا بتوانیم نیازهای اولیه از کشت، بذور، سم، کود و صادرات محصولات را مدیریت و نیاز ها را برآورده کنیم.
بزرگی اضافه کرد: وظیفه داریم برای توسعه به خصوص در شهرک ها و مگا پروژه ها با اولویت شهرک‌های شیلاتی و گلخانه‌ای در خدمت سرمایه‌گذاران این بخش باشیم.
دو نمایشگاه تخصصی کشاورزی سه شنبه در شیراز گشایش یافت.
نمایشگاه های مذکور از دوازدهم تا پانزدهم بهمن ماه، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان فارس از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha