۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84635486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ پروژه راهسازی و برق رسانی در سروآباد افتتاح شد

سنندج- ایرنا- در دومین روز از دهه مبارک فجر ۲۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۱۷ میلیارد ریال در شهرستان سروآباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان سروآباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: افتتاح راه روستای بهرام آباد از توابع بخش مرکزی به طول چهار کیلومتر یکی از پروژه های مهم افتتاح شده در دهه فجر بود که با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این جاده محور ارتباطی روستاهای بهرام آباد و بندول بخش مرکزی است و یکی از مطالبات به حق و چندین ساله اهالی این روستاها بود که اکنون یک کیلومتر از آن باقی مانده است که با تامین اعتبار مورد نیاز عملیات آسفالت و بهسازی آن نیز آغاز می شود.

وی اضافه کرد: افتتاح پروژه اصلاح شبکه برق ۲۳ روستای سطح شهرستان یکی دیگر از پروژه های بسیار مهم شهرستان سروآباد بود که امسال به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد اصلاح شبکه برق ۲۳ روستای تابعه اظهار داشت: برای اصلاح و نوسازی شبکه برق این روستاها ۳۳ کیلومتر شبکه فشار برق اصلاح شده است.

عبدالله آذری افزود: در طرح بهارستان که به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان کردستان اختصاص یافت که باتوجه به ۱۰ شهرستان استان انتظار داشتیم که ۵۰ میلیارد ریال آن به سروآباد اختصاص یابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده مبلغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان سروآباد اختصاص داده شد که تاکنون برای اصلاح و نوسازی شبکه برق روستاهای تابعه ۷۷ میلیارد ریال آن هزینه شد.

آذری یادآور شد: در منطقه اورامان نیز برای اصلاح و نوسازی شبکه برق سه روستای ژیوار، سلین و بلبر به ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انجام این پروژه کلنگ زنی شده و پیمانکاران این پروژه ها انتخاب شده اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در استان کردستان بعد از شهرستان سنندج، سروآباد دومین شهرستانی است که توانسته است به اهداف خود دستیابی پیدا کند که بیان کننده این امر است که یک و نیم برابر اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان، پروژه انجام شده است.

۲۴ پروژه راهسازی و برق رسانی در سروآباد افتتاح شد

وی به افتتاح پروژه اصلاح و نوسازی شبکه برق روستای ترخان آباد بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر شبکه برق این روستا به صورت کلی اصلاح و نوسازی شد، برای اجرای این پروژه ۹۵۰ متر شبکه فشار متوسط برق و اصلاح و جابجایی ۲ دستگاه ترانسفورمانور به منظور رفع ضعف ولتاژ و مکان یابی بهینه انجام شده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان سروآباد یادآور شد: در مجموع برای اصلاح و نوسازی شبکه کلی برق روستای ترخان آباد ۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری مردم روستای ترخان آباد گفت: همیاری و همکاری مردم این روستا و دهیاری و شورای اسلامی آن بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و هر زمان که همیاری مردم با نیروهای شرکت برق وجود داشته بهترین نتیجه بدست آمده است.

در گرامیداشت دهه فجر امسال ۵۰ پروژه و طرح و بیش از ۲۰۰ برنامه مختلف در سطح شهرستان سروآباد با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح، کلنگ زنی و برگزار می شود.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده است این ایام هر سال جشن گرفته می شود، امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha