استاندار خراسان رضوی به بازدید دو بیمارستان اصلی مشهد رفت

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی همزمان با موج ششم طغیان کرونا و قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس همه‌گیر در مشهد دیشب بطور سرزده بیمارستانهای امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد را مورد بازدید قرار داد تا روند ارائه خدمات به مراجعان و بیماران را از نزدیک بررسی کند.

یعقوبعلی نظری شب چهارشنبه در جریان بازدیدها از بخشهای مختلف بیمارستانهای مشهد ضمن گفتگو با کادر درمان، بر لزوم آمادگی صد در صدی آنها و پاسخگویی مناسب و بهنگام به مراجعان تاکید کرد. 

مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از دو بیمارستان بزرگ و اصلی مشهد، وی را همراهی کردند.

مشهد و چهار شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا بر آخرین اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ تن رسید همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶  دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۵۲۳ هزار و ۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.

تا کنون ۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha