دمای هوای خراسان رضوی افزایش می‌یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی استان را در انتهای هفته جاری ظرف روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه "پایدار" پیش‌بینی و بیان کرد: دمای هوای خراسان رضوی ظرف روزهای پنجشنبه و جمعه آتی بطور محسوس افزایش خواهد یافت.

زهرا مبشری‌نسب روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه جوی ناپایدار بارشزا که ظرف روزهای اخیر خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده بود امروز ۱۳ بهمن از استان خارج شد.

وی پدیده غالب جوی عصر امروز ۱۳ بهمن ماه را در خراسان رضوی، آن هم برای نوار شرقی استان "افزایش سرعت وزش باد" اعلام و بیان کرد: بیشترین حجم بارش باران در خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر به میزان چهار میلیمتر در قوچان واقع در شمال و جغتای در غرب استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ظرف این مدت شهرستان جغتای همچنین از بارش سه سانتیمتری برف برخوردار شد.

وی همچنین به افزایش محسوس دمای هوا در خراسان رضوی ظرف جمعه آتی ۱۵ بهمن ماه جاری اشاره و بیان کرد: این افزایش دمای هوا در مشهد به میزان پنج درجه‌ سانتیگراد، دمای هوای روز جمعه این شهر را به ۱۷ درجه خواهد رساند.

مبشری‌نسب در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به نوسان یک تا ۱۳ درجه سانتیگرادی دمای هوای مشهد ظرف ۲۴ ساعت اخیر اشاره و بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر مرکزی خراسان رضوی برای امروز ۱۲ درجه و کمینه آن یک درجه سانتیگراد زیر صفر پیش‌بینی شده است. 

وی همچنین گفت: دمای هوای روز جمعه آتی در مناطق گرمسیر خراسان رضوی همچون سرخس، درگز و تایباد واقع در شمال و شرق این استان تا ۲۵ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. 

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای هوای هفت درجه زیر صفر و سرخس در شمال شرقی استان با بیشینه دمای ۱۸ درجه، سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

بالاترین شدت وزش باد در خراسان رضوی هم ظرف این مدت از بردسکن در جنوب غربی و تایباد در شرق استان با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha