۳۹ میلیارد تومان طرح آب و فاضلاب در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۲ طرح آب و فاضلاب با صرف ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در این استان همزمان با گرامیداشت دهه فجر بهره‌برداری و افتتاح شد.

غلامحسین ساقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افتتاح این طرح ها بیش از ۲۶هزار نفر از مزایای آن برخوردار شدند.

وی افزود: در هر یک از شهرهای بجنورد و اسفراین سه طرح و در مانه و سملقان چهار طرح و همچنین در هر یک از شهرهای راز و جرگلان و فاروج نیز یک طرح به بهره برداری رسید.

وی آبرسانی به روستاهای قوچ قلعه، روستا های بالادست سد شیرین دره شامل(تازه قلعه، بربرقلعه، یالان چی) و روستای قلعه خان را از طرح های مهمی دانست که در این ایام افتتاح شد و افزود: آبرسانی به مجتمع ۱۵ روستایی سینان، مجتمع ۱۱ روستایی زرق آباد، آبرسانی به روستاهای دویدوخ و خرق و هم چنین آبرسانی به سایت عشایری میاندشت از دیگر طرح های مهم آبرسانی است که بهره برداری  شد.   

وی با اشاره به اینکه در آینده ۶ طرح فاضلاب نیز در استان به بهره برداری می رسد، گفت:  برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب ۶ کیلومتر و ۷۲۰ متر و هزار و ۲۷۵ فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای بجنورد، اسفراین وآشخانه ایجاد خواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است.

شرکت آب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha