۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84636095
T T
۰ نفر
منبع: کانون مدیریت فرایند ایران | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

برف و باران در راه خراسان شمالی است

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۰۵
کد خبر: 84636095
برف و باران در راه خراسان شمالی است

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از فردا -شنبه-استان را فرامی گیرد که فعالیت آن سبب بارش باران و برف در مناطق مختلف می شود. 

مهدی کمالی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از عصر روز شنبه در استان فعال می شود که فعالیت آن سبب  وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و برف و بتدریج بارش برف و مه می شود و در ارتفاعات هم کولاک برف و مه پیش بینی شده است. 
وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه در شهرستان های رازوجرگلان بجنورد، مانه و سملقان، شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم و شمال اسفراین  خواهد بود. 
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی تا اوایل صبح یکشنبه هفته جاری در استان فعال است. 
وی با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی در اوایل هفته آتی لغزندگی جاده ها، پدیده مه و کاهش دید در جاده ها و ارتفاعات پیش بینی شده است افزود: با توجه به شدت وزش باد، آسیب به سازه های موقت دور از انتظار نیست و با توجه به بارندگی ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید در جاده ها مورد انتظار است. 
وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲ روز آتی در بیشتر مناطق استان به زیر صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید افزود: مردم استان کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دمای هوا را از روز جمعه تا صبح شنبه تجربه می کنند. 
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: از کوهنوردان انتظار می رود در روزهای آتی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. 
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

منبع: کانون مدیریت فرایند ایران | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha