۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84636125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کردستان برپا می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه آثار منتخب چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در این استان خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۳۰ بهمن در نگارخانه ارشاد سنندج برپا می‌شود.

عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آثار منتخب  ۱۰ نفر  از هنرمندان استان در زمینه‌های هنرهای تجسمی از جمله خوشنویسی، کاریکاتور، نقاشی، گرافیک، تصویر سازی و ویدیوئارت در این نمایشگاه نمایش داده می شود.

وی اضافه کرد: از جمله هنرمندانی که در این نمایشگاه آثار آنها به نمایش گذاشته می شود شامل فردین صادق ایوبی، سامان صولی، خانم بهار ملکی، خانم فهیمه ذبیحی سلطانی، زبیر سعیدی، امیر کریمیان، تیمور ایوبی، آرش یعقوبی، علی اصغر فیض الهی و آرش یاسمن پور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: این نمایشگاه از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ بهمن سال جاری در محل نگارخانه ارشاد واقع در پیاده راه فردوسی شهر سنندج از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ دقیقه پذیرای بازدید علاقمندان است.

رستمی با اشاره به بخش ویژه استان‌های چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: بخش ویژه استان ها با عنوان «تجسم هنر» با همراهی ۲۹ استان کشور از جمله استان کردستان نمایش داده می شود.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بهمن سال ۱۴۰۰ در تهران و استان‌های کشور در بخش‌های طوبای زرین، ایثار و فداکاری، آینه در آینه (موزه هنرهای معاصر) و ویژه نظامی گنجوی در ۱۰ رشته هنری برگزار می‌شود.

رویکرد این دوره جشنواره، هنر متعالی برای مردم، هنری خلاق، وحدت بخش، امید آفرین، هویت‌مند و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است.

موضوع جشنواره آزاد است و در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی، گرافیک، مجسمه، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید در رسانه‌های ویدئو آرت و چیدمان و پرفورمنس آرت برگزار می‌شود.

این  دوره از جشنواره به همت اداره کل هنرهای تجسمی، با همکاری مؤسسه‌ توسعه‌ هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، موزه هنرهای معاصر و با حضور هنرمندان، دانشگاهیان، پژوهشگران، نگارخانه‌ها، انجمن‌ها، مراکز و مؤسسات هنری، برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha