۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84636138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فتاح : ادامه راه شهدا سرلوحه فعالیت مسوولان باشد

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84636138
فتاح : ادامه راه شهدا سرلوحه فعالیت مسوولان باشد

شهرکرد - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا و فراسیدن دهه فجر گفت: ادامه راه شهدا باید به‌عنوان الگو و سرلوحه فعالیت مسوولان قرار گیرد.

پرویز فتاح روز چهارشنبه به همراه نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعدادی از مسوولان در دیدار با خانواده شهید مهندس "غلامعلی نیکخواه بروجنی" تاکید کرد: ادامه راه شهدا از مهمترین راه‌های دستیابی به موفقیت و پیروزی در امور مختلف به‌شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش مسوولان و موفقیت‌های کنونی بخش‌های مختلف کشور مرهون مجاهدت‌ها و از جان‌‎گذشتگی شهدا است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌ها آینده مورد توجه تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران باشد.

به گزارش ایرنا، براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی بسیج کارمندی چهارمحال و بختیاری، شهید غلامعلی نیکخواه بروجنی به‌عنوان شهید شاخص کارمندی کشور در سال ۱۳۹۴ انتخاب و معرفی شد.

شهید مهندس "غلامعلی نیکخواه بروجنی" در سال ۱۳۲۸ در شهر بروجن متولد شد و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه و ساختمان به آمریکا مهاجرت کرد که در سال ۱۳۵۸ پس از پایان تحصیلات خود به ایران بازگشت.

وی در مدت اقامت خود در آمریکا از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم در آمریکا و کانادا بود و برای برگزاری جلسات سخنرانی و راهپیمایی علیه رژیم پهلوی، تلاش زیادی کرد.

شهید نیکخواه پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۸ در جهادسازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شد و در از آن به‌عنوان مسوول دفتر عمران امام خمینی(ره)، فرماندار بروجن و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی مشغول به خدمت شد.

وی ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۶۱ در جاده تکاب به مهاباد و هنگام انجام ماموریت، به‌دست منافقان کوردل به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای بروجن به خاک سپرده شد.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha