درخشش فجر انقلاب با ۱۳.۵ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در شمال خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- ساکنان مناطق شمالی استان خراسان رضوی در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به ثمر نشستن ۳۰۵ طرح عمرانی را تجربه خواهند کرد که با اعتبار ۱۳.۵ هزار میلیارد ریال در این نواحی افتتاح شده و یا در نوبت بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام فرمانداران شهرستان‌های مرزی درگز، کلات و سرخس و نیز شهرستان های فریمان و چناران در شمال استان، مردم این مناطق با جمعیتی حدود ۳۷۰ هزار نفر، طعم شیرین میوه ۱۳.۵ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی را در آغاز چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی خواهند چشید.

درگز

سرپرست فرمانداری درگز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۶ طرح عمرانی به ارزش ۲۵۷ میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر در این شهرستان مرزی به بهره برداری می رسد.

مهدی دقیقیان افزود: بوستان بانوان، آبرسانی روستایی، ساخت مدارس ۲ کلاسه و جدول گذاری معابر شهری و روستایی مهم ترین طرح های اجرا و آماده بهره برداری شده در این شهرستان مرزی است.

وی گفت: اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت مردم در قالب جشنواره عرضه آثار هنری با مضامین انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

چناران

سرپرست فرمانداری چناران گفت: ۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در دهه فرخنده فجر انقلاب اسلامی در شهرستان چناران به بهره‌برداری خواهد رسید.

محسن مه آبادی افزود: بهره برداری از ۲ واحد صنعتی و شیمیایی به ترتیب با ۲۵۰ و ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهمترین این طرح ها است.

وی گفت: بهره برداری از ۲ پست بی تی اس تلفن همراه و افتتاح میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر چناران نیز ۲ پروژه مهم دیگر آماده افتتاح را شامل می شوند.

کلات

معاون فرمانداری کلات نیز گفت: در مجموع ۵۶ پروژه، شامل ۱۶ پروژه شهری، ۳۷ پروژه روستایی در این شهرستان آماده افتتاح است و سه طرح نیز همزمان با ایام دهه فجر در این منطقه کلنگ‌زنی می شود.

ابوالفتح لشکری افزود: مجموع اعتبار این طرح ها ۵۲۰ میلیارد ریال است که ۱۷۳ میلیارد ریال آن بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح های کلنگ زنی است.

وی گفت: گازرسانی به پنج روستا، تامین آب شرب محلات عشایری، اصلاح خطوط انتقال آب روستایی و احداث ۲ سایت بی تی اس روستایی تلفن همراه، از مهمترین پروژه های آماده افتتاح شهرستان مرزی کلات است.

فریمان

فرماندار شهرستان فریمان نیز گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۹۶ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح می شود.

عباسعلی صفایی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۱۴ طرح با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان خراسان رضوی آغاز می شود.

وی گفت: از مجموع پروژه ها ۲۰ مورد در حوزه شهری، ۲۰ پروژه در حوزه روستایی، ۱۱ پروژه در حوزه زیربنایی تولیدی و صنعتی، ۱۱ پروژه در حوزه اقتصاد کشاورزی و ۴۸ پروژه در حوزه خدماتی و حمایتی اجرا شده است.

فرماندار فریمان ادامه داد:  افتتاح خط تولید جدید کارخانه پتو شادیلون در شهرک صنعتی کاویان با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر مهمترین پروژه قابل افتتاح این شهرستان در دهه فجر است.

سرخس

فرماندار سرخس نیز اظهار داشت: ۸۵ پروژه عمرانی خدماتی با بیش از پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

محمدرضا رجبی‌مقدم همچنین به آغاز عملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر اشاره کرد و افزود: ۷۶ مورد از مجموع ۱۰۰ طرح یاد شده با بودجه دولتی و ۲۴ مورد نیز توسط بخش خصوصی بوده است که در نهایت هزار و ۷۵۳ فرصت شغلی به واسطه اجرا و تکمیل این طرح ها در شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی گفت:  راه اندازی ۲ واحد فرآوری گوگرد به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و تولیدی پوشاک با ۵۰۰ میلیارد ریال مهمترین طرح هایی است که به مناسبت دهه فجر در شهرستان سرخس بهره برداری می شود.

فرماندار سرخس گفت: مجموع اعتبارات منظور شده برای کلنگ‌زنی اجرای ۱۵ طرح دیگر این شهرستان را حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مهم ترین پروژه در دست اجرا، آغاز عملیات احداث باغ های گردو و پسته بومی سازی شده با خاک و اقلیم منطقه است، که با مشارکت آستان قدس رضوی و بخش خصوصی به اجرا درمی آید.

رجبی مقدم گفت: اعتبار پیش بینی شده برای این طرح عظیم نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد ریال است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha