۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84636282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار متخصصان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با وزیر بهداشت ایالتی کراچی پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - هیاتی از متخصصان و کارشناسان حوزه دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران طی سفر به شهر «کراچی» مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان، با وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی این ایالت دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه در بخش درمان و آموزش گفت وگو کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گروهی از متخصصان کشورمان در شهر کراچی با خانم «عذرا پاچیو» دیدار و طرفین راهکاری‌های اجرای طرح‌های مشترک دانش بنیان در حوزه‌های پزشکی، درمانی، علمی و تحقیقاتی را بررسی کردند.

در این دیدار دکتر «اقبال چودری» مدیر مرکز بین المللی علوم شیمی و بیولوژیکی دانشگاه کراچی و رئیس کمیته دائمی علوم و فن آوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) که یکی از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) نیز است و نمایندگان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی حضور داشت.

در این دیدار نحوه همکاری‌های متخصصان ایران و پاکستان برای ساخت مشترک پادزهر مار و سرم ضدهاری در ایالت سِند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای هیات متخصصین ایرانی طی سفر به کراچی از مراکز مختلف علوم پزشکی و درمانی از جمله دانشگاه کراچی نیز بازدید به عمل آورند.

این سفر در پی ملاقات چندی قبل حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با سروزیر و وزیر بهداشت ایالت و توافق برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور صورت پذیرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha