معاون پدافند غیرعامل کشور: روند شیوع موج ششم کرونا در کشور نگران‌کننده شده است

ساری- ایرنا- معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هفته آینده میزان مبتلایان اومیکرونی در کشور به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد، گفت: روند شیوع موج ششم کرونا در کشور نگران کننده و غیرقابل پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، سردار رسول رحیمی روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل مازندران در ساری افزود: برای مهار اومیکرون در کشور نیازمند عزم و همدلی مجدد اقشار مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق بموقع واکسن هستیم.

وی با اظهار این که به دلیل بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، این روزها بار دیگر کرونا در مازندران و دیگر نقاط کشور در حال جولان دادن است، گفت : طبق آمار ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تاکنون حدود هفت ملیون نفر از افراد واجد شرایط در کشور دز اول و همچنین هشت میلیون نفر هم دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق نکرده اند که این آمار همزمان با شیوع موج ششم کرونا در کشور بشدت نگران کننده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خواست تا هنگام ارایه خدمات، رعایت دستورالعمل‌های کرونایی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تزریق واکسن کرونا را به ارباب رجوع یادآوری کنند و تاکید  کرد: به هیچ عنوان نباید  به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات داده شود.

سردار رحیمی گفت : سرعت انتقال اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا بسیار بالا است و متاسفانه باید اعلام کنم که روزهای سخت و طاقت فرسایی را به خاطر افزایش آمار ابتلا ، بستری‌ و فوتی‌ در هفته های آینده پیش رو داریم و به کادر درمان هم فشار سنگینی وارد خواهد شد .

وی اضافه کرد : از تمامی مسوولان می‌خواهم که باجدیت طرح بیماریابی و تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب طرح شهید سلیمانی را جدی بگیرند و نسبت به پیاده سازی دقیق آن بکوشند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: متاسفانه سویه اومیکرون، کودکان را هم مبتلا می‌کند و باید همه مسوولان، اقشار مردم را نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قانع کنند.

وی افزود : میزان کرونایی‌های کشور در  ماه‌های قبل به ۲۷۰ نفر در روز هم کاهش یافته بود ، اما این رقم اکنون به ۲۵ هزار مبتلا در روز رسیده و در هفته آینده این رقم به ۱۰۰ هزار مبتلا افزایش خواهد یافت.

سردار رحیمی گفت : برای رفع آسیب عادی انگاری‌های کرونایی در بین اقشار جامعه باید کار کنیم و نگذاریم که براحتی اومیکرون در کشور جولان دهد و جان بگیرد.

مازندران طبق گزارش رسمی وزارت بهداشت از جمله استان هایی است که اومیکرون بشدت در آن در حال شیوع است. هم اکنون برابر اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل بیش از ۶۰۰ نفر به خاطر ابتلا به اومیکرون در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم دیروز هشدار داد که اومیکرون در حال خارج شدن از کنترل در استان است چرا که آمار مراجعه سرپایی بیماران مشکوک به مراکز درمانی به حدود پنج هزار نفر رسید و احتمالا طی سه تا پنج روز آینده به ۱۰ هزار نفر می رسد در حالی که شبکه بهداشت و درمان استان ظرفیت خدمات دهی به ۹ هزار نفر را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha