برگزیدگان نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان معرفی شدند

همدان- ایرنا- آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه هیات داوران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان، "نادر شریف‌خانی" از همدان را به عنوان نفر اول، "مهدی بیات" از همدان را حائز رتبه دوم و "رعنا قهرمانی و علیرضا به رقم" از همدان را به صورت مشترک به عنوان مقام سوم معرفی کردند.

هیات داوران "زینب عزیزیان، محدثه محرری زاده و محمد ترکمان از همدان و شهرزاد ده پهلوانی از نهاوند" را شایسته تقدیر دانست.

"غلامرضا شاملو، سعید دولتی و نفیسه اثنی‌عشری" اعضای هیات داوران این رویداد بودند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این آیین با تاکید بر برنامه‌ریزی برای حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر، گفت: باید شرایطی فراهم شود که هنرمند بتواند مستقل بوده و با آرامش به تولید اثر بپردازد.

"احمدرضا احسانی" افزود: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و استقلال شخصیتی هنرمند، باعث شکوفایی رشد و خلاقیت در این عرصه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همدان ظرفیت‌های خوبی در بخش فرهنگ و هنر دارد، یادآور شد: همدان هدایای فرهنگی و قومیت‌های مختلف و متنوعی دارد که فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف دارد.

او با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف هنرمندان بااستعدادی در تولید محصولات فرهنگی مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: هدف این جشنواره این است که استعدادها در عرصه‌های مختلف هنری کشف، شناسایی و تقویت شده و به سمت برندسازی بروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: به دنبال این هستیم که برای معرفی این برندها در سطح کشور اقدام کنیم.

احسانی با بیان اینکه ۲۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، خاطرنشان کرد: از ۵۱ اثر نهایی در داوری‌ها، هشت اثر به عنوان آثار منتخب برگزیده شدند.

به  گفته او، آثار منحصر به فرد استان همدان حمایت خواهند شد تا بتوان به اقتصاد فرهنگ و هنر استان کمک کرد.

کالاها و محصولات فرهنگی با نگاه بین‌المللی تولید شود

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان  نیز در این آیین گفت: کالا و محصولات فرهنگی در استان باید فاخر و در سطح بین‌المللی باشد.

«ربیعه علی‌محمدی» با بیان اینکه برنامه‌های خوب و متعددی در عرصه فرهنگ و هنر استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: پس از مدیریت کرونا و آغاز برنامه‌ها، شاهد تحول و نشاط در عرصه فرهنگ استان هستیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه جشنواره‌ کالا و محصولات فرهنگی به صورت بین المللی برگزار شود، خاطرنشان کرد: سطح استاندارد مشاغل خرد باید به اندازه‌ای برسد که آثار تولیدی در سایت‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی به فروش برسد.

علی‌محمدی با بیان اینکه استان به آثار فاخر در سطح بین‌المللی نیاز دارد، گفت: کاربردی بودن آثار یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در طراحی ابزار و کالاهای تولیدی داخلی باید خلاقیت را جدی بگیریم. 

برگزیدگان نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همدان معرفی شدند

شرایط کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر فراهم شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این آیین گفت: باید شرایط فراهم شود که فعالان عرصه فرهنگ و هنر به سمت کارآفرینی بروند.

«حجت الاسلام سید حسن فاضلیان» با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که هنر ارزشمند این هنرمندان به علاقمندان منتقل شود، تصریح کرد: تلاش ما باید بر این باشد که هنر هنرمندان ما فراموش نشود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر باید به کمک اقتصاد جامعه بیاید، یادآوری کرد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند به سمت کارآفرینی بروند و علاوه بر کسب درآمد و رونق اقتصادی، به حفظ و ماندگاری آثار هنری کشور کمک کنند.

هنرمند پیشکسوت گره‌چینی همدان تجلیل شد

به گزارش ایرنا، در این آیین «امیر برق‌زادگان» هنرمند پیشکسوت رشته گره‌چینی و شاعر بومی‌سُرای همدانی مورد تجلیل قرار گرفت.

این شاعر بومی‌سرای همدانی با بیان اینکه هنرمندان بی‌شماری در بخش‌های مختلف در همدان فعالیت کردند، گفت: در مواردی شرایطی فراهم نشد که هنرمندانی که هم اکنون در قید حیات نیستند، هنر خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

برق‌زادگان افزود: آثار برخی از این هنرمندان در نمایشگاه‌ها و موزه‌های خارجی به نمایش گذاشته شده که مایه افتخار است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha