۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84636412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستون نویس پاکستانی: استقامت ملت ایران در برابر تحریم‌ و زورگویان مثال زدنی است

اسلام‌آباد- ایرنا- یک ستون نویس پاکستانی با تمجید از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در میدان نبرد با دشمنان امنیت و قدرت‌های زورگو و دیپلماسی صلح مندانه، گفت: ملت ایران حاضر به کناره گیری از آرمان‌های خود نشده و استقامت آنان در برابر تحریم‌ها و قدرت‌های استکباری مثال زدنی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «جاوید رشید» در مقاله‌ای با عنوان روابط ایران و عربستان که در روزنامه اردو زبان «جنگ» منتشر شد، افزود: دست دوستی به سمت ریاض و اعلام صریح مشارکت برای کمک به امنیت منطقه، موضع قاطع و همیشگی تهران برای کمک به وحدت اسلامی و نجات همسایگان به ویژه کشورهای همجوار عرب از زیر سلطه قدرت‌های زورگو را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به گشایش‌های تدریجی در روابط ایران و عربستان و کمرنگ شدن کدورت‌ها، نوشت: اکنون با تنش زدایی میان دو کشور تهدیدها در منطقه برطرف خواهد شد.

این ستون نویس پاکستانی با انتقاد از رویکرد دوگانه آمریکا در قبال منطقه، طرح‌های تفرقه افکنانه آن در کشورهای خاورمیانه به ویژه تلاش برای براندازی دولت‌ها، گفت: ایران همواره برای روابط با مسلمانان اهمیت قائل شده است و به رغم مجهز بودن به فن آوری عظیم دفاعی و جنگی هرگز کشورهای اسلامی را مرعوب نکرد.

وی با تمجید از مواضع شجاعانه جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ طلبی آمریکا و رژیم اسرائیل، نوشت: ایران با آمریکا و اسرائیل مانند خودشان رفتار کرد. در وضعیت فعلی آمریکا نیز نفوذ خود در کشورهای عربی را از دست می‌دهد و درحال خروج تدریجی از منطقه است.

جاوید رشید افزود: پیشدستی ایران برای دوستی و رفع کدورت‌ها بیانگر تمایل جدی آن به وحدت اسلامی است. اوضاع و شرایط موجود ثابت کرد که داعش در پی احقاق اهداف آمریکا است. هیچ کشوری از ناامنی‌ها در منطقه در امان نخواهد بود نه اروپا، نه جهان عرب و نه ایران. در عین حال با بهبود روابط ایران و عربستان، انتظار می‌رود که آمریکا به اهداف خود در منطقه دست نیابد.

وی گفت: ایران به رغم تحریم‌های آمریکا و تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی، حاضر به عقب نشینی از برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای خود نیست و یک استقامت مثال زدنی در برابر قدرت‌های زورگو، تحریم‌ها و مشکلات را درپیش گرفته است. ملت ایران با شجاعت و وحدت در برابر رژیم اسرائیل ایستاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha