کره شمالی: آمریکا سیاست خصمانه علیه پیونگ‌یانگ را کنار بگذارد

تهران- ایرنا- کره شمالی امروز بار دیگر از دولت آمریکا خواست تا «سیاست خصمانه» خود علیه پیونگ‌یانگ را کنار بگذارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی تصریح کرد: «این یک دانش جهانی است که شکست اوضاع در شبه جزیره کره ریشه در طوفان شن تشدید شده ناشی از سیاست خصمانه آمریکا دارد.»

پیونگ‌یانگ همچنین در این بیانیه، «مانورهای جنگی مشترک» (با کره‌جنوبی) را محکوم کرد و آن را «تهدیدی جدی برای امنیت» کره‌شمالی خواند.

این بیانیه می افزاید: به آمریکا توصیه می‌شود تا تهدید نظامی خود علیه کشورمان را متوقف کند. آمریکا بهتر است قبل از آنکه هر اتفاقی رخ دهد، به جای به اصطلاح «راه حل دیپلماتیک» و «گفت‌وگو»  سیاست خصمانه خود علیه پیونگ‌یانگ را کنار بگذارد.»

کره شمالی روز پنجشنبه آنچه را که موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح خواند، تنها دو روز پس از آزمایش یک موشک کروز دور برد شلیک کرد.

این کشور واقع در شرق قاره کهن در این ماه چهار آزمایش دیگر از جمله شلیک موشک های مافوق صوت در ۵ و ۱۱ (۱۵ و ۲۱ دی ماه) ژانویه را انجام داد.

آزمایش های موشکی کره شمالی در حالی انجام شده است که این کشور به دنبال افزایش وحدت داخلی در بحبوحه مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی مداوم ناشی از تحریم‌ها به سر می برد.

کره شمالی در آوریل ۲۰۱۸ و ۲ ماه قبل از اولین اجلاس سران آمریکا و کره شمالی، به طور رسمی اعلام کرد که آزمایش‌های هسته‌ای و شلیک موشک‌های قاره پیما را متوقف خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha