امام‌جمعه میاندوآب‌: اشتغال‌زایی در شرایط فعلی کشور، جهاد است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه میاندوآب گفت: ایجاد اشتغال در شرایط فعلی کشور نظیر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل با اهمیت و بزرگترین جهاد است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از یک واحد گلخانه‌ای در روستای قره‌تپه از توابع بخش بکتاش میاندوآب با قدردانی از سرمایه‌گذار این طرح، اظهار داشت: هم‌اکنون در کشور بیکاری بزرگترین مشکل است و هر کسی در این راستا گام بر می‌دارد، باید قدردان وی بود.

وی اضافه کرد: وقتی یک واحد تولیدی راه‌اندازی می‌شود، در پشت سر فعالیت آن برای چند نفر دیگر به شکل غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همچنین اشتغال‌زایی ثواب اخروی نیز دارد، ادامه داد: باید موانع موجود در سر راه واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران برطرف شود چرا که وقتی کسی سرمایه خود را به جای پس انداز در بانک و یا فعالیت‌های آسان‌تر، در امر تولید و اشتغال زایی هزینه می‌کند بر همه مسوولان واجب و ضروری است که از این قبیل افراد حمایت کنند.

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: تولید و پویایی اقتصاد موجب استقامت و پایداری کشور می‌شود.

میاندوآب قطب تولید گوشت قرمز در کشور است.

فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این آیین با بیان اینکه بیشترین تعداد جمعیت دامی سبک و سنگین آذربایجان غربی در میاندوآب وجود دارد، گفت: این شهرستان قطب تولید گوشت قرمز در کشور است.

حسام شیرازه‌محبت افزود: این در حالی است که قبل از انقلاب آن چیزی که به عنوان غذای ایرانی مطرح بود، تمام مواد اولیه آن از گوشت تا نان از کشورهای مختلف وارد می‌شد.

وی اضافه کرد: در راستای توجه به امنیت غذایی و اهمیت آن، هم‌اکنون بذر مورد نیاز برای کشت محصولات زراعی ۱۱ استان کشور، توسط میاندوآب تولید و تامین می‌شود.

امام‌جمعه میاندوآب‌: اشتغال‌زایی در شرایط فعلی کشور، جهاد است

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه همچنین دشمنان تحریم گوشت مرغ را در دستور کار قرار داده بودند، گفت: در میاندوآب نژاد اجداد آرین پرورش داده می‌شود و به تبع وجود مرغداری‌های بیشتر، هشت درصد گوشت مرغ کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

شیرازه محبت با بیان اینکه این دستاوردها حاصل انقلاب اسلامی و نشان پویایی و استقامت کشور است، افزود: تولید داخل همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری با تکیه بر توان داخلی تحقق می‌یابد.

وی آزادی بیان، وجود همه تفکرها را نیز ثمره انقلاب اسلامی دانست و افزود: در نهایت افرادی که تفکر و اندیشه‌ دینی داشتند، پیرمرد ۸۰ ساله را بدون استفاده از ابزارهای جنگی به عنوان رهبر برگزیدند و در واقع مدل این انقلاب هم فرق می‌کند.

وی اضافه کرد: باید دلایل اهداف انقلاب اسلامی و همچنین ضرورت پاسداری از آن برای نسل جدید و به ویژه دانش‌آموزان در مدارس گفته شود.

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۵۸ طرح در بخش‌های مختلف با هزینه ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی‌ برای ۳۵۰ نفر در میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha