نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به رسانه‌ها رویکرد متفاوتی دارد

مشهد- ایرنا- رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از اتخاذ رویکرد متفاوتی نسبت به دوره‌های قبل برای توزیع سهمیه بلیت و تهیه خبر برای اهالی رسانه در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد که اظهارات منتقدانه برخی رسانه‌ها را به دنبال داشت.

مهدی شاد روز چهارشنبه در نشست خبری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پاسخ به برخی اظهارات اهالی رسانه نسبت به انتخاب هشت رسانه برای تهیه اخبار و گزارش های این جشنواره در هشت سینما، گفت: به منظور تقویت پایگاه رسانه ای نوزدهمین جشنواره و حضور متمرکز رسانه ها در سینماها، امسال هشت رسانه در هشت سینما به صورت مجزا مستقر شده و رویدادها را پوشش خبری می دهند، اما سینما آفریقا مانند سالهای گذشته همچنان سینمای ویژه رسانه در جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود.

وی بیان کرد: برای انتخاب هشت رسانه مزبور هفته گذشته فراخوانی منتشر شد و ۱۲ رسانه اعلام آمادگی کردند که از بین آنها هشت رسانه برای حضور در سینماها، پوشش نظرات نخبگان و منتقدان و نشست های مرتبط با نقد و بررسی فیلم های به نمایش درآمده فعال می شوند.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: سهمیه بلیت رسانه ها در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد نسبت به دوره قبلی بیش از ۲ برابر شده و نسبت به سال گذشته ۱۲ رسانه بیشتر سهمیه گرفتند، در کنار آن امسال سهمیه قابل توجهی از بلیت هم برای فعالان رسانه ای غیررسمی در استان در نظر گرفته شده است که البته یک چهارم سهمیه رسانه های رسمی بوده و نفرات آن مشخص است.

شاد افزود: با رایزنی های انجام گرفته، مقرر شده است که کمیته نقد و بررسی ستاد جشنواره فیلم فجر مشهد برای آثار به نمایش درآمده، یادداشت تهیه کنند و از سوی دیگر آمادگی برای ارسال یادداشتهای مردمی پیرامون جشنواره به رسانه ها نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد، برنامه تلویزیونی "نگاتیو" به تهیه کنندگی "ابوالفضل حاجتمند" نیز از شبکه استانی خراسان رضوی پخش می شود که به بررسی تحلیلی آثار این جشنواره خواهد پرداخت.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: افزایش سهمیه رسانه ها در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ربطی به رسانه های غیررسمی ندارد، منتها فعالان رسانه ای که امسال سهمیه گرفتند مربوط به حوزه های دانشجویی، دانش آموزی، حوزه زنان، گروه های تشکلی بودند که این افزایش هیچ ارتباطی با افزایش سهمیه رسانه های رسمی ندارد، به عنوان مثال اگر دانشجویی برای دریافت این سهمیه ثبت نام کرده، فعال رسانه ای در آن دانشگاه بوده است.

وی در تشریح دلایل اختصاص سینما به هشت رسانه و رویکرد متفاوت رسانه ای امسال جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: از سوی اهالی سرانه پیام های زیادی در خصوص شرایط سینما آفریقا دریافت شد، اینکه در سالهای گذشته با وجود مراجعه به سینما آفریقا و داشتن سهمیه بلیت، موفق نشده اند وارد سالن سینما شوند و یا اینکه تماشای فیلم در ساعات مشخص شده فقط به اهالی رسانه اختصاص نداشته است، اینکه بلیت فروشی مردمی انجام می شده و اهالی رسانه موفق نشده اند وارد سینما شوند، بعضا خود رسانه ها می گفتند که در سینما آفریقا صرفا یک کلونی از خبرنگاران شکل می گرفت لذا رسانه ها از پوشش خبری دیگر سینماها بازمی ماندند.

شاد افزود: در این راستا امسال سینما آفریقا همچنان سهمیه اصلی برای اهالی رسانه خواهد بود، به جهت اینکه جایگاهشان تثبیت شده باشد اما ظرفیت پوشش رسانه ای جشنواره در سایر سینماها نیز توزیع می شود.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه با نمایش ۱۶ فیلم برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha