آمریکا باید تضمین لازم به ایران ارائه دهد/ فشار لابی‌ صهیونیست بر به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران، خواستار تضمین لازم و کافی از سوی آمریکا است و تا زمانیکه تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران ملغی نشود، ایران زیر بار هیچ توافقی نخواهد رفت.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات وین گفت: از آغاز مذاکرات وین، رژیم صهیونیستی به همراهی برخی از کشورهای هم‌پیمانش به دنبال سنگ‌اندازی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین بود تا فعالیت‌های هسته‌ای ایران را زیر سوال ببرد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای افزود: رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کند تا مذاکرات به سمتی برود که ایران از حق قانونی خود برخوردار نشود و فشارهای حداکثری بر روی ایران ادامه پیدا کند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه اگر غربی‌ها به دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند، باید به مطالبات ایران پاسخ مثبت بدهند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که به دنبال توافق پایدار و قابل اتکا است لذا این مقامات غربی، به خصوص آمریکایی‌هایی هستند که باید تصمیم سیاسی خود را بگیرند و اجازه لابی‌گری رژیم صهیونیستی را ندهند.

وی تاکید کرد: ایران و سایر کشورها اصرار دارند که آمریکایی‌ها باید از برای اینکه مجددا نقض توافق نکنند، تضمین کافی ارائه و لازم را ارائه دهند تا ایران بتواند به راحتی از مزیت‌های اقتصادی وین بهره‌مند شود. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول این مدت، حسن‌نیت خود را ثابت کرده است و حال نوبت مقامات غربی است که تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند و با لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، حسن‌نیت خود را در وین نشان دهند.

وی با اشاره به در جریان مذاکرات قرار دادن کشورهای منطقه‌ای توسط ایران، گفت: هرچه کشورهای منطقه را در این خصوص همراه خود کنیم، موانع کمتری ایجاد خواهد شد و نشان‌دهنده این است که ما میخواهیم آنها را در مسیر درست و در کنار خود قرار بدهیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: همانطور که مقامات کشورمان نیز اعلام کردند در بخش‌ مطالبات‌ تیم مذاکره کننده کشورمان در حوزه رفع تحریم‌ها هنوز اقدامی از سوی غربی‌ها صورت نگرفته است و تازمانیکه در حوزه رفع تحریم‌ها اقدام جدی از سوی آمریکا صورت نگیرد، ایران هیچ توافقی را نمی‌پذیرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha