۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۷
کد خبر: 84636645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار افراد مثبت کرونا در ایلام ۹۰ درصد افزایش یافته است

ایلام - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایلام گفت: آمار افراد مثبت کرونا نسبت به ۲ روز قبل ۹۰ درصد افزایش یافته که یک خطر و هشدار جدی است.

به گزارش ایرنا، دکتر عادل مقصودی نژاد روز چهارشنبه در نشست قرارگاه کرونا ایلام اظهار داشت: اوایل هفته جاری تعداد افراد مثبت کرونا ۱۴۳ نفر بود که امروز به ۳۰۴ نفر با ۲ فوتی رسیده است.

وی شمار افراد بستری شده در بیمارستان های استان را امروز ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: اکنون تعداد بستری ها ۴۸ نفر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ایلام تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید و وضعیت سریع گسترش اومیکرون باید تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال با سرعت بیشتری انجام گیرد.

دکتر مقصودی نژاد بر ضرورت اجرای محدودیت ها به ویژه در تجمعات، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، تزریق دز سوم واکسن برای عموم مردم تاکید کرد.

وی از همه خواست با توجه به شرایط موجود اقدامات پیشگیرانه جدی گرفته شده و محدودیت مراسمات عزا و عروسی، حضور در آرامستان‌ها، بازار و سایر مراسمات اعمال شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ایلام گفت: توصیه های بهداشتی از جمله شست و شوی مرتب دست‌ها، امتناع از حضور در تجمعات، زدن ماسک، تزریق دز سوم برای افراد در راستای حفظ سلامت آنان یک ضرورت است.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست به تشریح اقدامات و عملکرد این دستگاه در راستای ترغیب افراد مددجو به منظور تزریق واکسن کرونا اشاره کرد.

زهرا همتی اظهار داشت: بر اساس آمار تاکنون یک سوم افراد تحت پوشش این نهاد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی افزود: تلاش برای افزایش آمار و پوشش دهی بیشتر با حضور در درب منزل این افراد همچنان ادامه دارد.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام نیز گفت: تحویل بسته های بهداشتی در راستای تقویت پیشگیری به مددجویان تحت پوشش انجام گرفته است.

روح اله سلیمانی اظهار داشت: به کلیه مددکاران اطلاع رسانی کامل در زمینه کرونا انجام گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که جمعیت تحت پوشش این نهاد ۸۰ هزار نفر است، در تزریق دز اول بیش از ۹۰ درصد این افراد واکسن کرونا تزریق کرده اند.

وی تاکید کرد: تلاش این مجموعه حمایتی برای ترغیب افراد تحت پوشش به منظور تزریق دز سوم کرونا همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha