معترضان کانادایی: اعتراض‌ها را تا هر زمان لازم ادامه می‌دهیم

تهران- ایرنا- معترضان کانادایی با تاکید بر تداوم اعتراض‌ها می‌گویند؛ تا هر زمان که لازم باشد مسیرهای شهر اتاوا را مسدود می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کامیون‌دارانی که مرکز شهر اتاوا را به مدت ۶ روز مسدود کرده اند، روز چهارشنبه گفتند که آنها هیچ قصدی برای ترک پایتخت کانادا تا زمان لغو واکسن اجباری توسط دولت ندارند.

به رغم شکایت شهروندان کانادایی نسبت به آلودگی و رفتار خشن برخی کامیون‌داران، پلیس اتاوا از پایان دادن به اعتراض ها خودداری کرد. 

این تظاهرات برای وادار کردن دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به منظور لغو تزریق واکسن اجباری برای کامیون‌داران فرامرزی آغاز و سپس به یک جنبش ضد ترودو تبدیل شد.

ترودو که خود و خانواده اش به کرونا مبتلا شدند، روز دوشنبه ضمن محکومیت و تاکید بر لزوم خاتمه دادن به اعتراض ها، گفت که کانادایی‌ها از رفتار برخی معترضان منزجر شده‌اند.

اعتراض رانندگان کامیون باعث اختلال و یا بسته شدن بخشی از مرزهای بین دو کشور آمریکا و کانادا شده و رانندگان کامیون برای ادامه اعتراض های خود به سمت اوتاوا روانه شده‌اند.

مقامات کانادایی برآورد می کنند هزینه ای که از بابت این ناآرامی ها تحمیل شده و ازجمله برای نیروهای پلیس هزینه تراشی شده است، روزانه حدود ۸۰۰ هزار دلار باشد.

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «ورد مترز دات اینفو» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به بیش از سه میلیون نفر رسیده که از این تعداد ۳۳ هزار نفر  جان باخته اند. این درحالی است در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ثبت رسیده و در همین مدت ۱۵۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در کانادا جان باخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha