۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 2166
کد خبر: 84636910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت پاییزه در سطح بیش از ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی شوش و کرخه پایان یافت

دزفول - ایرنا - مدیرجهادکشاورزی شهرستان شوش از پایان کشت پاییزه در سطح ۱۰۷هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان های شوش و کرخه خبر داد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت پاییزه مربوط به کشت گندم با ۷۵ هزار هکتار است.

گودرز بهرامیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دیگر محصولات کشت پاییزه این منطقه را کلزا ، چغندرقند، سبزی و صیفی، جو و علوفه اعلام کرد و افزود:سطح زیر کشت کلزا در شهرستان‌های شوش و کرخه امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
وی گفت: هشت هزار و ۸۰۰ هکتار چغندرقند، حدود شش هزار هکتار سبزی و صیفی ، یک هزار و ۱۰۰هکتار جو و یک هزار هکتار علوفه شامل یونجه و شبدر نیز در این مدت در زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های شوش و کرخه کشت شده است.
بهرامیان زمان برداشت محصولات کشت پاییزه را از نیمه فروردین سال ۱۴۰۱ به بعد بیان کرد و افزود: برداشت محصول کلزا در این منطقه از ۱۵ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.
وی زمان برداشت محصول گندم از مزارع گندم این منطقه را از اوایل اردیبهشت سال آینده  اعلام کرد و ادامه داد:مزارع کشاورزی شهرستان های شوش و کرخه به دلیل بارش به نسبت خوب زمستان امسال، در وضعیت مطلوبی هستند و اگر بارش‌ ادامه داشته  باشد سالی پربار برای بخش کشاورزی این منطقه پیش بینی می‌شود.
شهرستان های شوش و کرخه از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید گندم رتبه نخست را در استان خوزستان دارند.
سالانه حدود ۲.۳میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه‌ای در این منطقه تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha