۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84636924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ تیم بسیج پزشکی به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۱ تیم پزشکی و دندانپزشکی به ۹ منطقه کم برخوردار در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان مناطق روستایی این استان اعزام شدند.

عیسی برجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم ها به منطاق محروم شهرستان های بجنورد، شیروان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و فاروج اعزام شده اند و پیش بینی می کنیم بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این مناطق از خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شوند.

وی افزود: این تیم ها خدمات آموزشی و درمانی و دارویی به نیازمندان این مناطق ارایه می دهند.

وی افزود: علاوه بر مناطق روستایی پزشکان متخصص زنان، چشم پزشکی. اطفال،  پزشکی و پزشک عمومی در شهرک گلستان بجنورد نیز به شهروندان خدمت ارایه می دهند.

برجی اظهار داشت: در قالب رزمایش نهضت مومنانه نیز توزیع مواد غذایی در قالب طرح ناصرین با مشارکت هلال احمر انجام می شود.

وی گفت: در این ایام دفتر بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان بنت الهدی بجنورد نیز راه اندازی خواهد شد.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در مجموع امسال ۱۰۷ تیم پزشکی و گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان مناطق روستایی و کم برخوردار اعزام شدند.

برجی اظهار داشت: از مجموع این تیم‌ها ۸۸ تیم پزشکی آموزشی و بهداشتی و درمانی به مناطق کم برخوردار استان در قالب طرح شهید  رهنمون به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: این تیم ها خدمات آموزشی و درمانی و دارویی به نیازمندان این مناطق ارایه دادند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی این روستاها و مناطق کم برخوردار از خدمات معاینه رایگان بهره مند شدند.

برجی اظهار داشت: همچنین ۱۹ گروه‌ جهادی پزشکی تخصصی و چند تخصصی نیز در سال جاری به مناطق کم برخوردار استان به مناسبت های مختلف از جمله هفته سلامت، بزرگداشت  سوم خرداد، هفته دفاع مقدس ، هفته بسیج  و سالگرد شهید سلیمانی به مناطق روستایی اعزام شدند که هشت هزار و ۷۰۰ نفر از نیازمندان زیر پوشش خدمات تخصصی  و دندانپزشکی ، دارویی و سایر موارد قرار گرفتند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند ، از مجموع این تعداد ۱۴۰ نفر پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha