۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84637028
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی "جبر خطی" در دانشگاه حکیم سبزواری گشایش یافت

سبزوار- ایرنا- یازدهمین همایش ملی "جبر خطی و کاربردهای آن" روز پنجشنبه به صورت مجازی به میزبانی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

دبیر همایش ملی جبر خطی و  عضو هیات علمی گروه ریاضی محض دانشگاه حکیم سبزواری با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: محورهای این همایش دوروزه جبر خطی و آنالیز ماتریسی، جبر خطی عددی، کاربرد های جبر خطی در داده‌کاوی و یادگیری ماشین، جبر خطی در علوم مهندسی و بهینه سازی، جبر خطی و آمار، جبر خطی و ریاضیات مالی و جبر خطی و موجک ها است.

دکتر قدیر صادقی افزود: پس از اعلام فراخوان ۸۰ مقاله به دبیرخانه یازدهمین همایش جبر و کاربردهای آن ارسال شد که پس از داوری دقیق اعضای هیات علمی، ۵۳ مقاله برای ارائه شفاهی و پنج مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شد.

 وی اظهار داشت: در این همایش علمی جبر خطی و کاربردهای آن، علاوه بر ارائه  هشت سخنرانی عمومی، دو کارگاه آموزشی نیز در حال برگزاری است.

دکتر صادقی افزود: در پایان این رویداد علمی، که امروز و فردا برگزار می شود، از شماری از استادان پیشگام و تاثیرگذار در زمینه جبر خطی و  برگزیدگان  یازدهمین همایش بین المللی جبر خطی و کاربردهای آن قدردانی می شود.

دانشگاه حکیم سبزواری از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha