۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84637060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای سبز زنجان ۱۵.۴ مترمربع است

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 84637060
سرانه فضای سبز زنجان ۱۵.۴ مترمربع است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه ۶۶۵ هکتار فضای سبز در محدوده شهر زنجان وجود دارد، گفت: در زمان حاضر سرانه فضای سبز در این شهر ۱۵.۴ مترمربع به ازای هر شهروند است.

محسن قربانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان چهار پارک جدید در زنجان افزود: میزان سرانه فضای موجود در شهر زنجان نسبت به معیار و سرانه کشوری، عدد خوب و مناسبی است و ما میزان سرانه فعلی را بر اساس هدف گذاری انجام شده ظرف سه سال آینده به ۲۰ مترمربع خواهیم رساند.  

وی از اجرای کمربند سبز پیرامون شهر زنجان خبر داد و گفت: این موضوع مورد تقاضای نهادهای نظارتی و دادگستری هم هست و ما این طرح را برای کنترل حریم و محدوده و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر اجرا می کنیم.  

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه  اینکه ۶۶۵ هکتار فضای سبز در محدوده شهر زنجان وجود دارد، اظهار داشت: شهرداری همه ساله در راستای توسعه فضای سبز در مناطق و شهرک ها بر اساس بودجه ای که دراختیار دارد، اقدام می کند و طی سال جاری نیز ۱۱ هکتار به وسعت فضای شهر اضافه کردیم.  

قربانی افزود: در احداث پارک‌های جدید بیشتر به سمت اجرای طرح های خشک منظر و کاهش چشمگیر چمن کاری حرکت کردیم و همچنین کاشت گونه های بومی و سازگار با آب و هوای زنجان را در نیز در فضاهای سبز دنبال می‌کنیم.   

وی از اجرای طرح نهضت درختکاری در شهرداری زنجان خبر داد و افزود: در این راستا طی سال گذشته ۱۵۰ هزار اصله نهال در شهر غرص شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم به طور همزمان چهار پارک علم و فناوری علوم پایه به مساحت چهار هکتار، پارک خیابان رُز کوی فرهنگ به مساحت ۱۷ هزار مترمربع، پارک مصباح در کوی الهیه به مساحت هشت هزارو ۵۰۰ مترمربع و پارک نیکان پونک به مساحت هفت هزارو ۵۴۰ مترمربع به بهره برداری رسیدند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha