دومین دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان شهرستان مرزی سردشت رسید

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: دومین دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان مرزی شد.

داوود آتشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های متولیان سلامت شهرستان و با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی و همکاری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، دومین دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتر اکسیژن  در دقیقه با ۲۰ میلیارد ریال هزینه خریداری و تحویل بیمارستان سردشت داده شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این دستگاه، ظرفیت اکسیژن مورد نیاز بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت به ۹۰۰ لیتر در دقیقه افزایش خواهد یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: در حال حاضر اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت توسط دستگاه اکسیژن سازی ۳۰۰ لیتری تامین می شود که با راه اندازی دستگاه دوم ،ظرفیت اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ۲ برابر خواهد شد.

آتشی تاکید کرد: با اتمام عملیات احداث ساختمان اکسیژن ساز در آینده نزدیک شاهد فعالیت این دستگاه در جهت تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در این مرکز درمانی به ویژه بیماران کرونایی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹، اکسیژن‌تراپی است که با پیش‌بینی‌های به موقع، تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha