معاونت سیاسی استانداری مازندران بسترساز امنیت توسعه اقتصادی می‌شود

ساری - ایرنا - معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر ضرورت خارج کردن استان از سیاست‌زدگی تاکید کرد و گفت : معاونت سیاسی استانداری مازندران در دوره جدید بسترساز امنیت توسعه اقتصادی می‌شود.

به گزارش ایرنا روح الله سلگی روز پنجشنبه در مراسم معارفه خود که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری برگزار شد ، افزود:  معاونت سیاسی استانداری مازندران به جای این که اتاق گپ و گفت های سیاسی محض باشد ، باید به اتاق پمپاژ  مدیریت کارآمدی تبدیل شود که بتواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

وی با تاکید بر این نکته که  مازندران باید به مامن تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تبدیل شود، گفت: معاونت سیاسی در این چارچوب دست همه گروهای سیاسی استان را می فشارد و از دیدگاه های  کارشناسی همه آنها برای پیشبرد اهداف نظام و در جهت منافع مردم استفاده می کند.

سلگی گفت : در اتاق معاونت سیاسی استانداری بر روی همه گروه ها باز است و انتظار داریم تمامی گروه های سیاسی برای ایجا شور و نشاط در جامعه و توسعه اقتصاد این استان پرظرفیت هم نظر باشند تا بتوانیم مازندران را درخور دیار علویان بسازیم.

معاون سیاسی جدید استاندار مازندران با اظهار این که مدرک دکترایش را با ارائه تز شیعه شناسی دریافت کرده است ، اظهار داشت : گذشته از این که مازندران در حوزه های مختلف برای همه ملت ایران نام شناخته شده و پر آوازه ای است ، در طول تاریخ هم نام پرآوازه ای دارد.

وی گفت : فصل های قطور تاریخ اسلام در ایران را علمای مازندران  رقم زده اند، همان گونه که اولین دولت شیعه در جهان اسلام را مردم مازندران تشکیل دادند و به استانشان را به دیار علویان ملقب کرده اند و به عبارتی هویت ایرانی اسلامی در مازندران شکل پیدا کرد.

سلگی با اظهار این که مازندران در همه گردنه های مهم انقلاب سد پولادین مبارزه با استکتبار بوده است و مازندرانی ها در سوسنگرد ، شلمچه و خان طومان حماسه سازی کردند ، افزود : نقش مازندرانی در بازسازی عتبات عالیات هم نه تنها در زمان حاضر بلکه در تاریخ بی نظیر بوده چنان که در منابع تاریخی آمده است که اولین ستاد بازسازی عتبات عالیات را مازندرانی ها یکهزارو ۲۰۰ سال پیش تشکیل داده بودند.

معاونت سیاسی استانداری مازندران بسترساز امنیت توسعه اقتصادی می‌شود

مقابله با ساحل‌خواری و جنگل‌خواری

معاون سیاسی استاندار مازندران عقب ماندگی استان با ظرفیت هابی بی بدیل دریا و جنگل و برخورداری از نیروهای نخبه و پیشینه ای غنی در تاریخ تامل برانگیز خواند و یکی از موانع توسعه اقتصادی مازندران را اشغال بی ضابطه سواحل و محروم کردن استان از اقتصاد دریامحور و همچنین جنگل خواری اعلام کرد.

وی بر ضرورت مقابله با این دو پدیده در کنار سایر موانع توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت : اجازه نخواهیم داد یک طبقه سرمایه داری جنگل های سر سبز و سواحل استان را به انحصار و استثمار خود در بیاورند و به مدد الهی و همکاری همه  اژدهای هفت سر فساد را در سواحل و جنگل های مازندران شکست خواهیم داد.

سلگی افزود : همان طوری که استاندار محترم مازندران در پی دستور العمل قاطع رئیس جمهوری مبنی بر آزاد سازی حریم سواحل در یک اقدام سریع و همگام با مواضع دولت خودش وارد میدان شد و بر عقب نشینی از ساحل نظارت کرد ، ما نیز باید این الگو را در همه بخش ها از جمله ساحل و جنگل پیاده کنیم تا اژدهای هفت سر شکست بخورد.

وی با اظهار این که اخلاص و خدمات صادقانه مسئولان به مردم این خطه ضروری است و باید بدون غل و غش با مردم مازندران کار کنیم ، اظهار داشت:  در این زیست بوم نخبگان فراوانی هستند که از بنده ارجعیت دارند، اما تقدیر این بود که نوکری مردم این خطه را من انجام بدهم و همه تلاشم را نیز انجام خواهم داد. 

معاون سیاسی استاندار مازندران گفت : اگر امروز فیزیک ایران توسط شهدا در مرز های جغرافیایی حفظ شد ، اما مرز های عقیدتی در خطر ریزش قرار گرفته است که باید این خطر را از بین ببریم .

وی با اظهار این که فاصله بین مسئولان در انقلاب اسلامی در دولت های سال های اخیر با ارزش ها و اهداف دولت شهید بهشتی و رجایی و مسوولان وظیفه شناس و خدمتگزار مردم چون حاج قاسم سلیمانی ها بیشتر شده است ، افزود : شهید بهشتی و رجایی و حاج قاسم سلیمانی ها ، قانون اساسی و شهیدان ظرف این نظام هستند و ما مسوولان مظروف این نظام هستیم  ، اگر امروز مشکلاتی وجود دارد کم کاری های ما نسبت به نظام است ، یعنی ما اشکالات مظروف را به پای ظرف که خون این شهیدان و ارزش های انقلاب و امام راحل است ،نگذاریم.

سلگی گفت: امروز سرمایه عظیم اجتماعی انقلاب اسلامی با اشرافی گرایی ها  زیاد شده است ، فاصله معنا داری بین مردم به وجود آمده است که امید محرومان از انقلاب اسلامی تبدیل به ناامیدی شود.

وی افزود : ما در دولت جهادی سیزدهم باید این نا امیدی را با تلاش و مجاهدت از بین ببریم و رضایتمندی مردم را کسب کنیم . امرو زانقلاب اسلامی میراث دا رشادت های طول تاریخ اسلام است و ما باید تلاش کنیم تا این میراث شهدا و علما را که در طول تاریخ اسلام به ما رسیده است ، با  خدمات صادقانه به ملت پاس بداریم.

روح الله سلگی که با پیشنهاد استاندار مازندران و با حکم وزیر کشور چند روز پیش به عنوان معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب شده بود ، امروز پنجشنبه طی نشستی در استانداری معرفی شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از تلاش‌های علی شیرازی که به مدت حدود سه ماه سرپرستی معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری را بر عهده داشت ، قدردانی شد.

روح الله سلگی متولد ۱۳۵۸ دارای دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است و کار کردن در معاونت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ،دستیار سیاسی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و قائم مقام مرکز پژوهش و اسناد دفتر ریاست جمهوری را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار مازندران  همچنین فرمانداری شهرستان های اردستان و آران و بیدگل را نیز در مدیریت اجرایی خود دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha